Укладач: Довгань Надія Григорівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 1 «Калинка»
Пояснювальна записка.У всі часи було й залишається актуальним твердження, що найцінніше багатство нації – це її інтелектуальний потенціал. Одним з ефективних засобів розвитку інтелекту дітей є заняття орігамі, що в перекладі з японської мови означає «складання з паперу». Це старовинна техніка складання різноманітних фігур із квадрата паперу без застосування клею та ножиць. На відміну від інших видів традиційної японської культури (ікебана, бонсай, каліграфія, складання хоку та ін.) орігамі є не лише мистецтвом; вони містить у собі величезний творчий потенціал щодо використання його в різних галузях діяльності людини: конструюванні, архітектурі, дизайні, математиці, педагогіці, психології, медицині. Усе це виводить орігамі за межі екзотичного японського мистецтва та робить його цікавим і корисним для людей різних країн світу, незалежно від віку й роду занять.
Укладач: Кокарева Людмила Броніславівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу № 6 «Крунк» (2010 р.)
Пояснювальна записка.З самого раннього дитинства дитина закохана в слово. Це виявляється в прагненні грати зі словом. Дитина без зупинки на всі лади повторює облюбовані звуки, складає слова, придумує рими, тобто діє зі словом не менш активно, аніж з предметом. І тому слово являється для неї звуковим предметом. Дорослі мислять, як писав К. І. Чуковський, словами, словесними формами, а малі діти речами, предметами предметного світу. Ми, дорослі, відносимось до дитячого слова як до дива.
Укладач: Харченко Світлана Володимирівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 8 «Теремок».
Пояснювальна записка. «Витоки творчих здібностей і обдарувань дітей на кінчиках їх пальців» (В. Сухомлинський).
Проблема формування дитячих інтересів, вміння організовувати свій вільний час сягає корінням дошкільного віку. Якщо своєчасно не звернути на це увагу, вона переросте в байдужість, неробство, відсутність цілі в шкільному періоді життя. Тому складаючи програму творчої майстерні «Флористика» керувалися принципом наступності дитячого садка та школи, бажанням закласти в дітях основи знань, умінь і навичок майбутніх вподобань, формування способу життя і можливо вибору професії.
Укладач: Захарченко Тамара Миколаївна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) компенсуючого типу № 4 «Марите» (2008 р.)
Пояснювальна записка.Дошкільне дитинство - короткий, але такий важливий період становлення особистості дитини. В ці роки дитина набуває перші знання про навколишній світ, у неї починає формуватися певне відношення до людей, праці, виробляються навички та вміння правильної поведінки, формується характер.
Укладач: Ведмідь Ніна Миколаївна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу № 6 «Крунк»
Пояснювальна записка.До завданнь трудового навчання та виховання дітей в дошкільному віці традиційно відносять формування позитивного відношення до праці дорослих, виховання поваги та інтересу до результатів праці. Одним з важливих завдань трудового виховання є розвиток особистісних якостей дітей: звички до трудових зусиль, відповідального відношення до справи, прагнення до позитивного результату, вміння працювати самостійно. В дошкільному віці передбачені такі види праці, як самообслуговування, господарчо-побутова праця, працяв природі, ручна (художня) праця. Усвідомлюючи велику виховну значимість різних видів праці, доцільно зазначити, що саме ручна художня праця набуває широкого корекційного змісту в навчально-виховному та корекційно-формуючому процесах спеціалізованих груп для дітей зі зниженим зором.
Укладач: керівник студії Нелепенко Любов Петрівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 1 «Калинка».
Пояснювальна записка.В.О. Сухомлинський писав, що праця - це насамперед сфера емоційного життя дітей.
Дитина прагне працювати тоді, коли праця дає їй радість. Чим більша радість від праці, тим більше діти її цінують, в своїй діяльності вони бачать самих себе, - свої зусилля, своє ім'я.
Укладач: Прудиус Жанна Вікторівна, вихователь із додаткових освітніх програм дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу «Центр розвитку дитини» (2010 р).
Пояснювальна записка. У нинішню епоху комп'ютеризації підготовча дошкільна освіта має посісти важливе місце. Це зумовлено низкою об'єктивних чинників: початком шкільного навчання з шести років; значним обсягом інформації, яку одержує дитина з різних джерел; бажанням педагогів надати навчальному процесові більшої інтенсивності; прагненням батьків якомога раніше навчити дитину мислити.
Укладачі: Семендяй Наталія Михайлівна, П’яткова Наталія Георгіївна, вихователі дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу №
6 «Крунк»
Пояснювальна записка.Проблема естетичного виховання дітей
дошкільного вікув навчальній, ігровій і
трудовій діяльності є однією з найактуальніших. До теперішнього часу головна
увага приділялась оволодінню змісту занять. Не менш важливе значення має творче
відношення до занять. Будь-який вид навчання, гри, праці об'єктивно має творчий
зміст, хоча насиченість їх творчими, естетичними елементами різниться. У
пробудженні внутрішньої потреби в активній творчості в усіх видах діяльності
особистості великого значення набуває естетична культура. Вона розвиває творчі
потенції особистості, стимулює творчій підхід до явищ життя з метою
перетворення її за законами краси.
Укладач: вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу «Центр розвитку дитини» Найда Валентина Петрівна (2011 р.)
Пояснювальна записка. Заявлена концепцією освіти ХХІ століття особистісно-орієнтована модель має активно впроваджуватись у життя в дошкільній освіті. Тому час повернутись обличчям до численної групи дітей із порушеннями мовлення, оскільки для них оволодіння мовленням і рідною мовою – єдиний і основний шлях здобуття освіти та особистісного розвитку. Відхилення від вікових нормативних показників у розвитку усного мовлення зумовлюють неспроможність дитини увійти в соціальні контакти з дорослими й ровесниками, опановувати навчальну діяльність, що гальмує процес засвоєння загальноосвітніх знань, розвиток навчальних умінь, навичок читання і письма в початковій школі, а також особистісний поступ дитини. Це загострює суперечності між сучасними вимогами до мовленнєвої готовності дітей до школи, визначеними Базовим компонентом дошкільної освіти й педагогічними умовами забезпечення цього процесу.
Укладачі: вчителі-логопеди дошкільного
навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу «Центр розвитку дитини» Новожилова Тетяна Олександрівна, Шикун Тетяна
Володимирівна (2010 р).
Пояснювальна записка. Реформування системи спеціальної освіти в
Україні потребує розробки нових методів корекційно-відновлювального навчання
дітей з особливостями психофізичного розвитку. Одним з найпоширеніших порушень
психофізичного розвитку серед дітей дошкільного віку є загальний недорозвиток
мовлення (ЗНМ), специфіка якого полягає в системному порушенні всіх сторін і
форм мовлення.