Сайт Ірини Терещенко,
методиста Славутицького міського методичного центру
Методичне асорті
Меню сайту

Категорії
Консультації [2]
Адаптовані програми [22]
З досвіду роботи вихователів-методистів [1]

Сайт журналу

Форма входу


Наш журнал

дошкільне містечко


Музика

Мої посібники

енергозбереження

календарні свята

абетка


Хмаринка тегів

Пошук

Ми на карті

Друзі сайту

ДНЗ № 1 "Калинка"

ДНЗ "ЦРД"

ДНЗ № 4 "Марите"

ДНЗ № 5 "Джерельце"

ДНЗ № 6 "Крунк"

ДНЗ № 8 "Теремок"


Блог Асоціації

Свята України
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.04.2024, 01:59

Головна » Статті » Доробки педагогів » Адаптовані програми

Адаптована програма для дітей (3- 6 р. ж.) «Рукотворне чудо»

Укладач: Ведмідь Ніна Миколаївна, вихователь  дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу № 6 «Крунк»

 

 

Пояснювальна записка. До завданнь трудового навчання та виховання дітей в дошкільному віці традиційно відносять формування позитивного відношення до праці дорослих, виховання поваги та інтересу до результатів праці. Одним з важливих завдань трудового виховання є розвиток особистісних якостей дітей: звички до трудових зусиль, відповідального відношення до справи, прагнення до позитивного результату, вміння працювати самостійно. В дошкільному віці передбачені такі види праці, як самообслуговування, господарчо-побутова праця, праця   в природі, ручна (художня) праця. Усвідомлюючи велику виховну значимість різних видів праці, доцільно зазначити, що саме ручна художня праця набуває широкого корекційного змісту в навчально-виховному та корекційно-формуючому процесах спеціалізованих груп для дітей зі зниженим зором.

Організація навчально-виховного процесу у дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» і спрямована на реалізацію основних завдань дошкільного навчального закладу. Зміст навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти і реалізується  відповідно до Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». Зміст корекційно-виховного процесу в групах для дітей зі зниженим зором визначається в Навчально-виховних програмах та методичних рекомендаціях для спеціальних дошкільних закладів для дітей з вадами зору і реалізується із врахуванням своєрідності розвитку таких дітей і формування їх пізнавальної діяльності. Гуртки (студії, секції) є додатковою організаційною формою освітнього і корекційного процесу, і можуть мати різне профільне спрямування. Заняття гуртків проводяться у другій половині дня, у час, відведений для ігор та самостійної художньої діяльності дітей.

Гурток «Рукотворне чудо» організовується на основі урахування інтересів та здібностей вихованців зі зниженим зором. Профільним спрямуванням гуртка є художня праця. Основними напрямками роботи гуртка є флоромозаїка,  аплікація та оригамі. Заняття гуртка покликані стимулювати у дітей творчі здібності, прилучити дітей до краси і гармонії, до світу мистецтва, пробудити її творчі сили і бажання займатися різними видами художньої праці. Відбір дітей до гуртка відбувається на основі їх власного бажанння або небажання додатково займатись в ньому. Під час перших чотирьох занять вихователь визначає, хто з дітей має певні здібності у художній праці і має бажання додатково займатись.

Тематика занять гуртка тісно пов’язана з сезонними явищами природи, улюбленими творами художньої літератури, працею людей, традиційними святами, визначними подіями. Ефективність цих занять забезпечується на основі дочернього поєднання художнього слова, музики і образотворчої діяльності, їх взаємного впливу, взаємного збагачення.

Крім того особливого значення набуває й корекційний зміст занять, адже діти зі зниженим зором під час них зможуть отримати додаткове корисне зорове навантаження відповідно до встановлених діагнозів. Під час цих занять в невимушеній атмосфері діти зі зниженим зором набувають перші навички правильного відображення оточуючої дійсності, уточнюють свої знання про форму, колір, величину та обєм предметів.  При цьому мають враховуватись офтальмологічні рекомендації для організації трудової діяльності дітей. Основним методом роботи  має стати поетапний показ способів і послідовність дій  з одночасним виконанням їх дітьми. Дії формуються за показом, зразком і на більш пізніших етапах - за словесним поясненням, інструкцією. При цьому важливо забезпечити зручні умови для зорового сприйняття прийомів показу дій на близькій відстані та з лаконічним чітким розясненням. Доцільно виховувати у дітей зі зниженим зором розуміння важливості, необхідності доводити розпочату справу до кінця. Це розвиває у них впевненість в своїх силах, самостійність, бажання трудитись.

Адаптована програма гуртка містить інформацію про мету і завдання його роботи, структуру і опис очікуваних результатів, тематичний і календарний плани роботи. До додаткових елементів програми увійшли план методичної роботи керівника гуртка, перелік екскурсій, літературних і музичних творів, план участі в виставках загальносадового та міського рівнів, дитячий глосарій, список літератури.

Переорієнтація навчально-виховного процесу в сучасному дошкільному навчальному закладі має бути спрямована на розвиток дитячої особистості, що передбачає надання особливої ваги індивідуальній роботі з дітьми, а програма роботи гуртка «Рукотворне чудо» - це дієва форма роботи з дошкільниками, спрямована на вирішення саме цих завдань.

Мета

Залучення дітей зі зниженим зором до художньої праці; розвиток дослідницької, пошукової креативної діяльності при виготовленні різноманітних творчих завдань; індивідуальна робота з дітьми на основі їх інтересів, нахилів і уподобань; особистісно орієнтована робота з обдарованими дітьми.

Основні завдання

Ознайомлення дітей з новими нетрадиційними техніками виконання робіт, новими матеріалами для їх виготовлення, їх конструктивними можливостями;

Удосконалення вмінь дітей в роботі з різними матеріалами (папером, покидьковим та природним матеріалами);

Розвиток у дітей вміння передавати один і той же образ у різних видах художньої праці, спираючись на знання характерних особливостей, виразності матеріалу, техніки, способів і прийомів виготовлення;

Заохочення дітей до експериментування, пошуку в процесі художньої праці;

Ознайомлення дітей з безпечними і раціональними прийомами роботи;

Виховання у дітей посидючості, охайності, уважності і вміння цілісно здійснювати трудові процеси (від постановки мети до прибирання робочого місця),  розвиток самоконтролю та ціленаправленості дій;

Виховання позитивного ставлення до участі в різноманітних виставках, презентаціяї, конкурсах загальносадового і міського рівнів.

Повний текст програми ви зможете замовити у автора.

Контактна інформація: e-mail: krunk-6@yandex.ru

07101, м. Славутич, Київська область, Єреванський квартал, б. 14

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу

№ 6 «Крунк»

WEB-сайт: http://slavdnz6.at.ua/

 

 

Категорія: Адаптовані програми | Додав: методист (23.02.2013) | Автор: Ведмідь Ніна Миколаївна
Переглядів: 947 | Теги: адаптована програма | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Сайт методиста Терещенко Ірини © 2024
Конструктор сайтів - uCoz