Робота педагогічного колективу дошкільного навчального закладу над єдиною методичною темою (науково-методичною проблемою): алгоритм впровадження
Однією із важливих форм трансформації педагогічної науки та передового досвіду в практику роботи дошкільного навчального закладу є концентрація зусиль педагогічних колективів на єдиній науково-методичній проблемі закладу [2].
Опрацювання науково-методичної проблеми означає зміни змісту освіти, освоєння нетрадиційних дисциплін, пошук оригінальних методик із розділів програм. Усе це спрямовує педагога на дослідницьку науково-пошукову роботу, на пошуки більш досконалих педагогічних технологій.
При аргументованому виборі єдиної науково-методичної теми та цілеспрямованій роботі з тієї чи іншої проблеми вона мобілізує, організовує, робить цілісним увесь педагогічний процес.
Спостереження за розвитком діяльності дошкільних закладів дають підставу для висновку, що успіхів досягають ті педагогічні колективи, які тривалий час поглиблено працюють над певною науково-методичною темою (проблемою).
Окреслимо вимоги до визначення пріоритетних завдань або теми (проблеми).
Укладач: Руденко Світлана Федорівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 8 «Теремок».
Пояснювальна записка.
Однією з пріоритетних умов реалізації завдань базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» є створення умов для фізичного розвитку дітей направлених на охорону та зміцнення здоров’я; формування у малюків життєво важливих рухових умінь і навичок та стійкого інтересу до рухової активності; вироблення звички до здорового способу життя; розвиток фізичних якостей і забезпечення належного рівня фізичної підготовленості та фізичної культури взагалі.
Укладач: Пінчук Тетяна Миколаївна, інструктор із фізичної культури дошкільного навчального закладу № 1 «Калинка».
Пояснювальна записка
Фізичне виховання дітей дошкільного віку є важливим фактором всебічного їх розвитку. Своєчасне та успішне формування рухової функції дошкільників має першочергове значення для їхнього повноцінного фізичного розвитку та фізичної досконалості.
Укладач: Примак Ольга Миколаївна, інструктор із фізичної культури дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 5 «Джерельце» (2012 р.)
Пояснювальна записка
Одне з основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» - збереження та зміцнення фізичного, психічного та духовного здоров’я дитини.
У процесі життєдіяльності дітей у дошкільних навчальних закладах використовується комплекс різних засобів: фізичні вправи, природне середовище, гігієнічні чинники. В нашому дитячому садочку, окрім занять з фізичної культури, проводяться заняття з плавання, що є унікальним засобом впливу на організм дитини, вдосконалення рухів, розвиток фізичної витривалості, самостійності, наполегливості тощо.
Укладач: Хоменко Оксана Миколаївна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу (ясел-садка) компенсуючого (санаторного типу) № 4 «Марите» (2008 р.).
Пояснювальна записка
Основне завдання дошкільної освіти – не стільки озброїти дитину системою галузевих знань, скільки наукою життя. Суспільству необхідні життєздатні, самостійні, практично умілі, творчі люди з розвиненим почуттям відповідальності та гідності. Відповідно до цього дошкільний заклад не є «школою для маленьких». Він відповідальний за становлення дитини, як суб’єкта життєдіяльності, соціальної істоти, здатної ціннісно ставитись до природи, людей що оточують її, власного здоров’я, тощо.
Укладач: Павленко Валентина Степанівна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 5 «Джерельце»
Пояснювальна записка
Одним з найбільших надбань українського народу є його педагогіка або етнопедагогіка. Завдяки їй передаються і примножуються новими поколіннями здобутки матеріальної та духовної культури народу, утверджується його національна самобутність і самосвідомість. Тому актуальними є сьогодні використання педагогами засобів української етнопедагогіки з метою збереження нації, збагачення духовної єдності поколінь.
З давніх-давен в Україні панував культ праці, а в народі найвище цінувалася працьовитість. Від покоління до покоління передавався досвід ведення господарства, трудові навички, основи ремесла.
Відхід від культурно-історичних традицій своєї нації, розрив між теорією і практикою, надмірна опіка з боку батьків і усунення дітей від виконання трудових завдань призвели до руйнування традиційних механізмів морально-трудового виховання та любові до праці у підростаючого покоління. Водночас знизились повага до людини-трудівника, бажання працювати і приносити користь.
Укладачі: Хоменко Оксана Миколаївна, вихователь-методист, Масан Світлана Василівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 4 компенсуючого (санаторного типу), 2009 р.
Пояснювальна записка
У сучасному світі комп`ютер є своєрідним «інтелектуальним знаряддям», що дає людині змогу вийти на новий інформаційний рівень. Його можна розглядати як і сучасний засіб діяльності старшого дошкільника. П`ятирічна дитина проявляє великий інтерес до комп`ютера – його будови, функцій, можливостей, різноманітний комп`ютерних ігор. У цьому віці малюк здатний свідомо обирати спосіб дії, приймати особливі умови, які пропонує комп`ютерна технологія. Це стає можливим завдяки розвитку в дошкільника символічної функції наочно-образного мислення.