Одне із основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»
– збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.
Показниками фізичного здоров’я дитини є рівень морфофізіологічного розвитку
(нормальне функціонування всіх органів та систем організму, їх ріст і
розвиток), що виявляється й підтверджується віковими антропо та біометричними
показниками (довжина, маса тіла, об’єм грудної клітки, робота серця, дихання,
опорно-руховий апарат, постава, стан шкіри, гострота зору, нюху, слуху, смаку
тощо).
Укладач: Щербак
Наталія Михайлівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу № 6 "Крунк"
Пояснювальна записка. У загальному і розумовому розвитку дошкільнят особливо важливу роль
відіграє їхня образотворча діяльність. Уміння малювати допомагає пізнавати
навколишню дійсність, розвивати просторову уяву, зорову пам’ять,
творче мислення. Але характерною ознакою малюнків більшості дітей є
схематичність зображення, що обумовлюється недостатнім загальним розвитком
дітей, обмеженістю їх уявлення про зовнішню дійсність. Техніка малюнка
однотипна, у них переважає лінійність зображення. Діти не передають об’ємності,
реальних пропорцій предметів, розміщення їх у просторі, користуються
«відкритим» кольором, тобто чистою фарбою, яка відтворює лише колір, замість
конкретного відтінку.
Заняття з малювання є зустріччю дитини з твором мистецтва, казкою, одним з
предметів навколишнього світу або явищем, загадковим для неї. Такі зустрічі
вчитимуть дошкільнят помічати красу, радіти й дивуватися ій, виражаючи свої
почуття.
Укладач: Кокорєва Лариса Володимирівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу № 6 «Крунк»
Пояснювальна записка. Гармонійний розвиток дитини –
основа формування майбутньої особистості. Він залежить від успішного вирішення
багатьох виховних завдань, серед яких особливе місце посідають питання
морального та естетичного виховання. Як вважає педагог і науковець Н.О.
Ветлугіна, поняття етики та естетики у педагогічному процесі завжди тісно
пов’язані.
Укладач:Доброта Надія Григорівна, музичний
керівник дошкільного навчального закладу (ясла-садка) комбінованого типу № 6 «Крунк»
Пояснювальна
записка.В умовах національного
духовного відродження великого значення набуває колективне навчання грі на
музичних інструментах та музичних іграшках в дошкільному навчальному закладі.
Організація навчально-виховного процесу у дошкільному навчальному закладі
здійснюється відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту” і спрямована
на реалізацію основних завдань дошкільного навчального закладу.Зміст навчально-виховного процесу в
дошкільному навчальному закладі визначається Базовим компонентом дошкільної
освіти і релізується відповідно до Базової
програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». Гуртки є додатковою
організаційною формою освітнього процесу і можуть мати різне профільне
спрямування.
Укладач:Голубцова Людмила Михайлівна,
вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) «Теремок»
Пояснювальна записка. В2009-2010навчальному році вдошкільних
закладахрозпочалося впровадженняБазовоїпрограмирозвиткудитинидошкільноговіку„ЯуСвіті”.Узв’язкузцимвиниклапотребарозробитипрограмузтеатральноїдіяльності для дітей
молодшогодошкільноговіку.
Зміст дошкільної освіти, відповідно до
Базового компонента дошкільної освіти в Україні, спрямований на збереження
дитячої субкультури, зорієнтований на цінності та інтереси дитини, врахування
її вікових можливостей. Сфера "Культура” Базового компонента вводить дитину у світ
практичної та духовної діяльності людини, розвиває потребу в реалізації власних
творчих здібностей, навчає діставати задоволення від процесу та результатів
своєї діяльності, вправляє вумінні
цінувати рукотворні вироби, культивує інтерес до надбань національної і
світової культур.
Укладач: Савченко Світлана Юріївна, інструктор із фізкультури дошкільного навчального закладу (ясла-садка) комбінованого типу № 6 «Крунк»
Пояснювальна
записка. Відповідно до законів
України «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру» одним із пріоритетних
напрямків освітнього процесу в дошкільних навчальних закладах залишається
фізичне виховання дітей. Воно спрямовується на охорону та зміцнення здоров’я,
підвищення опірності й захисних сил дитячого організму, поліпшення його
працездатності; на своєчасне формування у малюків життєво важливих рухових
умінь та навичок, розвиток фізичних якостей особистості і забезпечення належного рівня фізичної підготовленості та
фізичної культури взагалі; на виховання стійкого інтересу до рухової
активності, потреби в ній, вироблення звички до
здорового способу життя. Завдання та зміст фізичного виховання в дошкільних
навчальних закладах визначаються вимогами Базовоїпрограми дошкільної
освіти в Україні «Я у Світі».
Із самого раннього дитинства дитина закохана в слово. Це виявляється в її прагненні грати зі словом. Дошкільник без зупинки на всі лади повторює облюбовані звуки, складає слова, придумує рими, тобто діє зі словом не менш активно, аніж із предметом. Дорослі мислять, як писав К. І. Чуковський, «словами, словесними формулами, а малі діти — речами, предметами».
Герої книги Михайла Димова «Діти пишуть до Бога» – це школярі від шести до десяти років. Він звернувся до них із питаннями «Про що ти б хотів запитати в Бога?», «Що б ти хотів йому розповісти?», а результат ви можете побачити самі, прочитавши деякі дитячі висловлювання, взяті з цієї книги.