Укладач: Кокарева Людмила Броніславівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу № 6 «Крунк» (2010 р.)
Пояснювальна записка. З самого раннього дитинства дитина закохана в слово. Це виявляється в прагненні грати зі словом. Дитина без зупинки на всі лади повторює облюбовані звуки, складає слова, придумує рими, тобто діє зі словом не менш активно, аніж з предметом. І тому слово являється для неї звуковим предметом. Дорослі мислять, як писав К. І.Чуковський, словами, словесними формами, а малі діти речами, предметами предметного світу. Ми, дорослі, відносимось до дитячого слова як до дива.
Організація навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту” і спрямована на реалізацію основних завдань дошкільного навчального закладу. Зміст навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти і релізується відповідно до програм розвитку, навчання, виховання дітей "Дитина”, "Малятко”, "Дитина в дошкільні роки”, "Зернятко”. Гуртки (клуби, студії, секції) є додатковою організаційною формою освітнього процесу і можуть мати різне профільне спрямування.
Дитячий клуб «Рима» створений для дітей дошкільного віку 3-6 років, які мають певні творчі здібності в римуванні і складанні простих віршиків, люблять читати і вчити на пам’ять різноманітні дитячі художні твори. Мета клубу збагатити духовне життя дитини, ввести у світ казки, гри, музики, фантазії і творчості. Дитячий клуб «Рима» покликаний навчити дітей першим крокам в розмірковуванні про світ і про себе в ньому. Відбір дітей до клубу проходить в формі індивідуального прослуховування, під час якого дитина має голосно, чітко, виразно прочитати улюблений вірш на пам’ять.
Адаптована програма гуртка містить інформацію про мету і завдання його роботи, структуру і опис очікуваних результатів, тематичний і календарний плани роботи. До додаткових елементів програми увійшли план методичної роботи керівника гуртка, план екскурсій, перелік художніх творів та грамзаписів, план участі в святах і розвагах загальносадового та міського рівнів, дитячий глосарій, список літератури.
Мета роботи клубу
Задоволення потреби й цікавості дитини до віршування, римування, літературної творчості. Розвиток самостійної творчої активності дітей дошкільного віку; індивідуальна робота з дітьми на основі їх інтересів, нахилів і уподобань; своєчасне виявлення літературної обдарованості дітей і особистісно орієнтована робота з ними.
Основні завдання клубу
Підтримувати бажання дітей спілкуватись з дорослими, слухати і розуміти, розповідати, звертатись із запитаннями;
Стимулювати прояви власних розповідей;
Удосконалювати артикуляцію, чітко вимовляти голосні і прості приголосні;
Привчати слухати і розповідати казки, запам’ятовувати вірші, потішки, розглядати ілюстрації до них;
Стимулювати дітей супроводжувати свої дії відповідними словесним поясненнями;
Вчити розповідати на пам’ять чотирирядкові віріші, потішки, забавлянки;
Збагачувати словниковий запас дітей словами-назвами предметів навколишнього світу, явищ природи, назвами дій, ознак;
Розвивати вміння характеризувати предмети за істотними ознаками і діями;
Вправляти в умінні слухати і насолоджуватись ритмомелодикою поезії, впізнавати у віршах подібні за звучанням слова, відчувати рими.
Розвивати зв’язне мовлення, підтримувати словесну творчість дітей;
Розвивати фонематичне сприйняття, вміння чути і виділяти у слові певний звук, удосконалювати артикуляцію, звуковимову;
Розвивати інтерес і бажання дітей розповідати за власною ініціативою та за пропозицієювихователя, запам’ятовувати та переказувати казки, оповідання, вірші;
Формувати уявлення: про слово та основну його ,,роботу” – все називати; про речення.
Структура програми
Програма побудована для дітей молодшого (3-4 роки), середнього (4-5 років) і старшого (5-6 років) дошкільного віку і передбачає заняття в українській світлиці, на свіжому повітрі, в музеї, в зимовому саду та в групі. Структура адаптованої програми містить тематичний та календарний план роботи. Тематичний план розрахований по кількості годин на навчальний рік, тривалість одного заняття в молодшій групі - 15 хв. один раз на тиждень; в середній групі - 20 хв. один раз на тиждень; в старшій групі – 30 хв. один раз на тиждень. Кількість занять на навчальний рік 36. Об’єм програми в молодшій групі - 9, в середній - 10,8 , а в старшій - 18 навчальних годин. Загалом об’єм програми складає 37,8 навчальних годин на три роки.
Повний текст програми ви зможете замовити у автора.
Контактна інформація: e-mail: krunk-6@yandex.ru
07101, м. Славутич, Київська область, Єреванський квартал, б. 14
Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу
№ 6 «Крунк»
WEB-сайт: http://slavdnz6.at.ua/ |