Укладач: Руденко Світлана Федорівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 8 «Теремок».
Пояснювальна записка.
Однією з пріоритетних умов реалізації завдань базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» є створення умов для фізичного розвитку дітей направлених на охорону та зміцнення здоров’я; формування у малюків життєво важливих рухових умінь і навичок та стійкого інтересу до рухової активності; вироблення звички до здорового способу життя; розвиток фізичних якостей і забезпечення належного рівня фізичної підготовленості та фізичної культури взагалі.
Укладач: Пінчук Тетяна Миколаївна, інструктор із фізичної культури дошкільного навчального закладу № 1 «Калинка».
Пояснювальна записка
Фізичне виховання дітей дошкільного віку є важливим фактором всебічного їх розвитку. Своєчасне та успішне формування рухової функції дошкільників має першочергове значення для їхнього повноцінного фізичного розвитку та фізичної досконалості.
Укладач: Примак Ольга Миколаївна, інструктор із фізичної культури дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 5 «Джерельце» (2012 р.)
Пояснювальна записка
Одне з основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» - збереження та зміцнення фізичного, психічного та духовного здоров’я дитини.
У процесі життєдіяльності дітей у дошкільних навчальних закладах використовується комплекс різних засобів: фізичні вправи, природне середовище, гігієнічні чинники. В нашому дитячому садочку, окрім занять з фізичної культури, проводяться заняття з плавання, що є унікальним засобом впливу на організм дитини, вдосконалення рухів, розвиток фізичної витривалості, самостійності, наполегливості тощо.
Укладач: Хоменко Оксана Миколаївна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу (ясел-садка) компенсуючого (санаторного типу) № 4 «Марите» (2008 р.).
Пояснювальна записка
Основне завдання дошкільної освіти – не стільки озброїти дитину системою галузевих знань, скільки наукою життя. Суспільству необхідні життєздатні, самостійні, практично умілі, творчі люди з розвиненим почуттям відповідальності та гідності. Відповідно до цього дошкільний заклад не є «школою для маленьких». Він відповідальний за становлення дитини, як суб’єкта життєдіяльності, соціальної істоти, здатної ціннісно ставитись до природи, людей що оточують її, власного здоров’я, тощо.
Укладач: Павленко Валентина Степанівна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 5 «Джерельце»
Пояснювальна записка
Одним з найбільших надбань українського народу є його педагогіка або етнопедагогіка. Завдяки їй передаються і примножуються новими поколіннями здобутки матеріальної та духовної культури народу, утверджується його національна самобутність і самосвідомість. Тому актуальними є сьогодні використання педагогами засобів української етнопедагогіки з метою збереження нації, збагачення духовної єдності поколінь.
З давніх-давен в Україні панував культ праці, а в народі найвище цінувалася працьовитість. Від покоління до покоління передавався досвід ведення господарства, трудові навички, основи ремесла.
Відхід від культурно-історичних традицій своєї нації, розрив між теорією і практикою, надмірна опіка з боку батьків і усунення дітей від виконання трудових завдань призвели до руйнування традиційних механізмів морально-трудового виховання та любові до праці у підростаючого покоління. Водночас знизились повага до людини-трудівника, бажання працювати і приносити користь.
Укладачі: Хоменко Оксана Миколаївна, вихователь-методист, Масан Світлана Василівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 4 компенсуючого (санаторного типу), 2009 р.
Пояснювальна записка
У сучасному світі комп`ютер є своєрідним «інтелектуальним знаряддям», що дає людині змогу вийти на новий інформаційний рівень. Його можна розглядати як і сучасний засіб діяльності старшого дошкільника. П`ятирічна дитина проявляє великий інтерес до комп`ютера – його будови, функцій, можливостей, різноманітний комп`ютерних ігор. У цьому віці малюк здатний свідомо обирати спосіб дії, приймати особливі умови, які пропонує комп`ютерна технологія. Це стає можливим завдяки розвитку в дошкільника символічної функції наочно-образного мислення.
Укладач: Довгань Надія Григорівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 1 «Калинка»
Пояснювальна записка.У всі часи було й залишається актуальним твердження, що найцінніше багатство нації – це її інтелектуальний потенціал. Одним з ефективних засобів розвитку інтелекту дітей є заняття орігамі, що в перекладі з японської мови означає «складання з паперу». Це старовинна техніка складання різноманітних фігур із квадрата паперу без застосування клею та ножиць. На відміну від інших видів традиційної японської культури (ікебана, бонсай, каліграфія, складання хоку та ін.) орігамі є не лише мистецтвом; вони містить у собі величезний творчий потенціал щодо використання його в різних галузях діяльності людини: конструюванні, архітектурі, дизайні, математиці, педагогіці, психології, медицині. Усе це виводить орігамі за межі екзотичного японського мистецтва та робить його цікавим і корисним для людей різних країн світу, незалежно від віку й роду занять.
Укладач: Кокарева Людмила Броніславівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу № 6 «Крунк» (2010 р.)
Пояснювальна записка.З самого раннього дитинства дитина закохана в слово. Це виявляється в прагненні грати зі словом. Дитина без зупинки на всі лади повторює облюбовані звуки, складає слова, придумує рими, тобто діє зі словом не менш активно, аніж з предметом. І тому слово являється для неї звуковим предметом. Дорослі мислять, як писав К. І. Чуковський, словами, словесними формами, а малі діти речами, предметами предметного світу. Ми, дорослі, відносимось до дитячого слова як до дива.
Укладач: Харченко Світлана Володимирівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 8 «Теремок».
Пояснювальна записка. «Витоки творчих здібностей і обдарувань дітей на кінчиках їх пальців» (В. Сухомлинський).
Проблема формування дитячих інтересів, вміння організовувати свій вільний час сягає корінням дошкільного віку. Якщо своєчасно не звернути на це увагу, вона переросте в байдужість, неробство, відсутність цілі в шкільному періоді життя. Тому складаючи програму творчої майстерні «Флористика» керувалися принципом наступності дитячого садка та школи, бажанням закласти в дітях основи знань, умінь і навичок майбутніх вподобань, формування способу життя і можливо вибору професії.