Укладач: Захарченко Тамара Миколаївна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) компенсуючого типу № 4 «Марите» (2008 р.)
Пояснювальна записка.Дошкільне дитинство - короткий, але такий важливий період становлення особистості дитини. В ці роки дитина набуває перші знання про навколишній світ, у неї починає формуватися певне відношення до людей, праці, виробляються навички та вміння правильної поведінки, формується характер.
Укладач: Ведмідь Ніна Миколаївна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу № 6 «Крунк»
Пояснювальна записка.До завданнь трудового навчання та виховання дітей в дошкільному віці традиційно відносять формування позитивного відношення до праці дорослих, виховання поваги та інтересу до результатів праці. Одним з важливих завдань трудового виховання є розвиток особистісних якостей дітей: звички до трудових зусиль, відповідального відношення до справи, прагнення до позитивного результату, вміння працювати самостійно. В дошкільному віці передбачені такі види праці, як самообслуговування, господарчо-побутова праця, працяв природі, ручна (художня) праця. Усвідомлюючи велику виховну значимість різних видів праці, доцільно зазначити, що саме ручна художня праця набуває широкого корекційного змісту в навчально-виховному та корекційно-формуючому процесах спеціалізованих груп для дітей зі зниженим зором.
Укладач: керівник студії Нелепенко Любов Петрівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 1 «Калинка».
Пояснювальна записка.В.О. Сухомлинський писав, що праця - це насамперед сфера емоційного життя дітей.
Дитина прагне працювати тоді, коли праця дає їй радість. Чим більша радість від праці, тим більше діти її цінують, в своїй діяльності вони бачать самих себе, - свої зусилля, своє ім'я.
Укладач: Прудиус Жанна Вікторівна, вихователь із додаткових освітніх програм дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу «Центр розвитку дитини» (2010 р).
Пояснювальна записка. У нинішню епоху комп'ютеризації підготовча дошкільна освіта має посісти важливе місце. Це зумовлено низкою об'єктивних чинників: початком шкільного навчання з шести років; значним обсягом інформації, яку одержує дитина з різних джерел; бажанням педагогів надати навчальному процесові більшої інтенсивності; прагненням батьків якомога раніше навчити дитину мислити.
Укладачі: Семендяй Наталія Михайлівна, П’яткова Наталія Георгіївна, вихователі дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу №
6 «Крунк»
Пояснювальна записка.Проблема естетичного виховання дітей
дошкільного вікув навчальній, ігровій і
трудовій діяльності є однією з найактуальніших. До теперішнього часу головна
увага приділялась оволодінню змісту занять. Не менш важливе значення має творче
відношення до занять. Будь-який вид навчання, гри, праці об'єктивно має творчий
зміст, хоча насиченість їх творчими, естетичними елементами різниться. У
пробудженні внутрішньої потреби в активній творчості в усіх видах діяльності
особистості великого значення набуває естетична культура. Вона розвиває творчі
потенції особистості, стимулює творчій підхід до явищ життя з метою
перетворення її за законами краси.
Укладач: вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу «Центр розвитку дитини» Найда Валентина Петрівна (2011 р.)
Пояснювальна записка. Заявлена концепцією освіти ХХІ століття особистісно-орієнтована модель має активно впроваджуватись у життя в дошкільній освіті. Тому час повернутись обличчям до численної групи дітей із порушеннями мовлення, оскільки для них оволодіння мовленням і рідною мовою – єдиний і основний шлях здобуття освіти та особистісного розвитку. Відхилення від вікових нормативних показників у розвитку усного мовлення зумовлюють неспроможність дитини увійти в соціальні контакти з дорослими й ровесниками, опановувати навчальну діяльність, що гальмує процес засвоєння загальноосвітніх знань, розвиток навчальних умінь, навичок читання і письма в початковій школі, а також особистісний поступ дитини. Це загострює суперечності між сучасними вимогами до мовленнєвої готовності дітей до школи, визначеними Базовим компонентом дошкільної освіти й педагогічними умовами забезпечення цього процесу.
Укладачі: вчителі-логопеди дошкільного
навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу «Центр розвитку дитини» Новожилова Тетяна Олександрівна, Шикун Тетяна
Володимирівна (2010 р).
Пояснювальна записка. Реформування системи спеціальної освіти в
Україні потребує розробки нових методів корекційно-відновлювального навчання
дітей з особливостями психофізичного розвитку. Одним з найпоширеніших порушень
психофізичного розвитку серед дітей дошкільного віку є загальний недорозвиток
мовлення (ЗНМ), специфіка якого полягає в системному порушенні всіх сторін і
форм мовлення.
Одне із основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»
– збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.
Показниками фізичного здоров’я дитини є рівень морфофізіологічного розвитку
(нормальне функціонування всіх органів та систем організму, їх ріст і
розвиток), що виявляється й підтверджується віковими антропо та біометричними
показниками (довжина, маса тіла, об’єм грудної клітки, робота серця, дихання,
опорно-руховий апарат, постава, стан шкіри, гострота зору, нюху, слуху, смаку
тощо).
Укладач: Щербак
Наталія Михайлівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу № 6 "Крунк"
Пояснювальна записка. У загальному і розумовому розвитку дошкільнят особливо важливу роль
відіграє їхня образотворча діяльність. Уміння малювати допомагає пізнавати
навколишню дійсність, розвивати просторову уяву, зорову пам’ять,
творче мислення. Але характерною ознакою малюнків більшості дітей є
схематичність зображення, що обумовлюється недостатнім загальним розвитком
дітей, обмеженістю їх уявлення про зовнішню дійсність. Техніка малюнка
однотипна, у них переважає лінійність зображення. Діти не передають об’ємності,
реальних пропорцій предметів, розміщення їх у просторі, користуються
«відкритим» кольором, тобто чистою фарбою, яка відтворює лише колір, замість
конкретного відтінку.
Заняття з малювання є зустріччю дитини з твором мистецтва, казкою, одним з
предметів навколишнього світу або явищем, загадковим для неї. Такі зустрічі
вчитимуть дошкільнят помічати красу, радіти й дивуватися ій, виражаючи свої
почуття.
Укладач: Кокорєва Лариса Володимирівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу № 6 «Крунк»
Пояснювальна записка. Гармонійний розвиток дитини –
основа формування майбутньої особистості. Він залежить від успішного вирішення
багатьох виховних завдань, серед яких особливе місце посідають питання
морального та естетичного виховання. Як вважає педагог і науковець Н.О.
Ветлугіна, поняття етики та естетики у педагогічному процесі завжди тісно
пов’язані.