Історична довідка
Заклад зводили будівельники м. Донецьк. Розпочав свою діяльність 13 січня 1989 р. Проектна потужність при уведенні в дію — 330 місць.
Атестаційний рівень
На підставі рішення Регіональної експертної ради з питань ліцензування та атестації навчальних закладів від 30. 11. 2011 р. (протокол № 122) заклад визнано атестованим за високим рівнем, із відзнакою (свідоцтво про атестацію серія ДНЗ № 001851 відповідно до наказу Головного управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації від 11. 12. 2011 р. за № 380).
Інформація про вихованців дошкільного навчального закладу
У закладі функціонує 10 груп з денним режимом: дві групи для дітей віком від 1 до 3 років; п’ять груп для дітей віком від 3 до 6 років; три перші класи для дітей віком від 6 до 7 років. Працюють групи короткотривалого перебування дітей, у яких діти знаходяться із 9. 00 до 11.30. Усього «Джерельце» відвідує 210 вихованців, які знайшли тут своїх друзів і яскравий світ своїх захоплень.
Досягнення вихованців дошкільного навчального закладу в загальноміських конкурсах, спартакіадах, фестивалях:
• «Чарівний дивосвіт Славутича» (2012 р.) — подяки та дипломи за І, ІІ, ІІІ місця;
• щорічний фестиваль «Таланти твої, Славутиче!» — диплом I ступеня у номінації «Хореографія» (2005 р.);
• щорічна спартакіада «Веселі старти» серед дошкільнят міста — грамота.
Інформація про працівників дошкільного навчального закладу
Надає освітні послуги дошкільнятам 21 педагог.
Із них вищу освіту мають 15 осіб, середню спеціальну — 6 осіб.
Результати атестації:
• «спеціаліст вищої категорії» — 6 осіб;
• «спеціаліст першої категорії» — 2 особи;
• «спеціаліст другої категорії» — 1 особа;
• «спеціаліст» — 12 осіб;
• педагогічне звання «вихователь–методист» — 2 особи;
• педагогічне звання «старший вихователь» — 1 особа.
У закладі працює вихователь-методист Валентина Степанівна Павленко, яка має 19 років педстажу, на посаді вихователя-методиста 10 років. Має сертифікати Міжнародного проекту «Лідери освітніх ініціатив», 2012 р., Intel ® «Навчання для майбутнього».
Практичний психолог — Тамара Євгенівна Кахерська — має педагогічний та стаж на посаді 3 роки.
Інформація про керівника дошкільного навчального закладу
Очолює дошкільний навчальний заклад із 2000 р. і по даний час прекрасна людина, висококваліфікований спеціаліст–дошкільник, «Відмінник освіти України» — Тетяна Валентинівна Кириленко. На посаді завідуючої вона вже 11 років, загальний педагогічний стаж складає 31 рік. Має сертифікат Intel ® «Навчання для майбутнього».
Нагороджена:
• почесною грамотою Київського обласного управління освіти і науки України (2007р.);
• почесною грамотою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (1996 р.);
• нагрудним знаком «Відмінник освіти України» (1998 р.).
За 23 роки плідної діяльності педагогічні працівники «Джерельця» створили свій стиль, традиції та особливості організації навчально–виховного процесу.
Створення атмосфери добра і радості, тепла і затишку, любові і толерантності — головна турбота всього колективу дошкільного закладу, що забезпечується особистісно-орієнтованою моделлю спілкування з дітьми. Дитина зі своїми уподобаннями, інтересами, здібностями, особливостями є головним учасником освітнього процесу.
Творчі та професійні досягнення колективу
у міських конкурсах, виставках, нагородження грамотами, дипломами, іншими відзнаками:
• загальноміська громадсько-мистецька програма «Славутичанин року» — диплом переможця у номінації «Славутич. Освіта. Майбутнє» (2012 р.);
• подяка голови спорткомітету м. Славутич за вагомий внесок у розвиток фізичної культури і спорту серед наймолодших мешканців міста (2011 р.);
• «Збереження навколишнього середовища. Озеленення. Благоустрій». ІІІ місце — 2005—2006 н. р.; подяки — 2006—2007, 2007—2008, 2008— 2009, 2009—2010 н. р.;
• «Огляд-конкурс «Кращий методичний кабінет» (2007 р.) — ІІІ місце;
• «Огляд-конкурс «Краща організація психологічної служби» — лауреат (2007—2008 н.р.);
• «Методичний фото-факт» (2010 р.) — подяка;
• педагогічна виставка «Освіта Славутича»: диплом І ступеня — 1, диплом ІІ ступеня — 3, ди¬плом ІІІ ступеня — 1 (2008 р.); диплом І ступеня — 1, диплом ІІ ступеня — 1, диплом ІІІ ступеня — 1 (2009 р.); диплом І ступеня — 2, диплом ІІ ступе¬ня — 4 (2010 р.); диплом І ступеня — 2, диплом ІІ ступеня — 1, диплом ІІІ ступеня — 2 (2011р.);
в обласних конкурсах, виставках, нагородження грамотами, дипломами, іншими відзнаками:
• засіданням науково-методичної ради Київського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти схвалено 8 досвідів (2007— 2012 рр.).
Грамоти, дипломи, нагороди працівників закладу:
• нагрудний знак «Софія Русова» — 1 особа;
• почесна грамота Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України — 7 осіб;
• нагрудний знак «Відмінник освіти України» — 5 осіб;
• почесна грамота Київського обласного управління освіти і науки України — 13 осіб;
• почесна грамота міського голови — 6 осіб;
• почесна грамота міського виконавчого комітету — 9 осіб;
• подяка міського голови — 5 осіб;
• почесна грамота відділу освіти — 10 осіб;
• подяка Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» — 9 осіб;
• пам’ятний знак «За особистий внесок у розвиток міста» — 1 особа (1997 р.).
Презентація досвіду
2005—2006 н. р. — міська педагогічна конференція «Інноваційна діяльність у сучасному дошкільному закладі» (завідувач Кириленко Т. В.); засідання ММО «Управлінський діалог» з питання «Експериментальна робота» (Кириленко Т. В.); друк статей у газеті «Теледень-Славутич»: «Роль ДНЗ і родини в правовому вихованні дошкільнят» (вихователь Селезньова Л. Ф.), «У здоровому тілі здоровий дух» (вихователь Гришан Н. О.).
2006—2007 н. р. — Міжнародна конференції «Інклюзивна освіта: стан і перспективи розвитку» з питання «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми з особливими освітніми потребами» (вихователь-методист В. С. Павленко).
2008—2009 н. р. — колегія відділу освіти «Інноваційні освітні технології в системі роботи ДНЗ» (вихователь-методист Павленко В. С.); вихід статті у газеті «Теледень-Славутич»: «Джерельцю» — 20 років» (завідувач Кириленко Т. В.).
2009—2010 н. р. — презентація досвіду на засідання міської методичної ради з питання «Результати роботи над науково-методичною проблемою» (вихователь-методист Павленко В. С.).
Публікації педагогічних працівників закладу, їх понад 30, розміщені на сторінках педагогічних видань та на сайті ММЦ.
Традиції закладу:
• запрошення на свята Стрітення, святого Миколая, Різдва, Великодня настоятеля Свято-Іллінського храмового комплексу протоієрея Іонна;
• проведення внутрішньосадових оглядів-конкурсів;
• проведення річних свят присвячених Дню знань, 8 Березня, захисту дітей, Нового року;
• проведення конкурсу на кращого педагогічного працівника;
• День народження закладу;
• День знань.
Педагогічний колектив упроваджує в практику роботи з дітьми музейну педагогіку, яка містить великий потенціал для особистісного розвитку дошкільнят і збагачує світогляд дітей, а також є важливим чинником їхнього пізнавального, естетичного, розумового, креативного розвитку. Для цього в усіх вікових групах створені міні-музеї одного предмету (українських оберегів, українського віночка, національної вишивки, глиняного посуду, писанки, глиняної іграшки, дерев’яного посуду, ляльки, дерев’яної іграшки, музичної іграшки).
Науково-методична проблема
Розвиток та впровадження нових ефективних форм здобуття дітьми дошкільної освіти відповідно до освітніх та національно-культурних потреб населення.
Із 2001 р. в закладі проводиться робота з впровадження науково-педагогічного експерименту Всеукраїнського рівня «Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, шляхом запровадження їхнього інклюзивного навчання».
На сьогодні сутністю діяльності садочка є інноваційна освітня діяльність.
У практику роботи педагоги впроваджуються такі педагогічні технології:
• технологія М. Гмошинської «Художники в памперсах» (Цибуля М. В., Яркова І. Є.);
• «Будинок вільної дитини» М. Монтессорі (Новик Н. С., Моргунова С. В.);
• технологія Б. Нікітіна «Сходинки творчості» (Селезньова Л. Ф., Остапенко Л. І.);
• технологія розвитку творчої особистості Г. Альтшуллера (Копачовець І. Л., Слободська О.);
• технологія О. Декролі «Раннє навчання читанню» (Гришан Н. О., Лучка Т. М.);
• технологія Г. Домана з формування у дітей енциклопедичних знань (Симонова Я. М., Титенко Н. О.);
• технологія Л. Шелестової «Розвивальне навчання» (Лутченко Л. М., Ткаченко С. В.);
• технологія К. Чекаберія «Ейдетика» (Ми¬хайлинина О. М.);
• технологія Н. Гавриш «Формування філософських понять» (Сайко А. В.);
• методика О. Колесникової «Навчання грамоти та математики» (Донець О. М.);
• технологія К. Орфа (Лук’янова Л. В.);
• технологія М. Єфименка «Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей» (Вишнявська А. О.);
• технологія З. Дьєниша «Логічні блоки» та І. Кюізенера «Кольорові палички» (практичний психолог Кахерська Т. Є.).
Умови для забезпечення освітнього процесу
У закладі діють:
• музична зала;
• кабінет практичного психолога;
• методичний кабінет із бібліотекою;
• 10 групових приміщень зі спальнями та приймальнями;
• 10 вуличних майданчиків;
• харчоблок;
• пральня;
• фізкультурна зала;
• фізкультурний вуличний майданчик, басейн, міні-фізіокабінет.
Профільні напрямки гуртків такі: «Кольорові вогники», «Фантазери», «Тістопластика», «Паперо¬пластика», «Мозаїка для малят» (художньо–естетичний); «Кімната думки» за творами В. О. Сухомлинського (комунікативно-мовленнєвий).
Валентина ПАВЛЕНКО,
вихователь-методист. Стаття до журналу "Дошкільне містечко" № 1, 2012 рік. |