Пропонуємо ознайомитися з порадами щодо вибору книг у домашню бібіліотеку.
В основі оволодіння дошкільниками рідною мовою лежать мовні та мовленнєві навички, вміння сприймати й розуміти почуте.
Навчання дошкільнят розуміння текстів передбачає формування в них мовленнєвих, а також пов’язаних із ними когнітивних, емоційних та інших навичок і умінь. Варто змалечку долучати дітей до світу книг.
Отже, подаємо поради щодо вибору книг у домашню бібліотеку.
Важливо добирати книжки гуманістичного спрямування, які не спонукають до агресії, не навчають негативних вчинків. Читаючи сучасні книжки можна помітити, що в багатьох із них змінено зміст старих казок. Наприклад, у казці про Червону Шапочку Вовк уже не ковтає бабусю; три ведмеді вже не виганяють Машу, а дружать із нею. Так оновлені казки виховують доброзичливість, а не жадібність і злостивість.
Добираючи художні твори звертайте увагу на тексти, що мають бути високохудожніми. Мова – відповідати сучасним літературним нормам. Сучасні дослідження показують, що систематична, різнопланова робота з художнім словом сприяє формуванню основ грамотності вже з раннього віку. На жаль, останнім часом нерідко зустрічаються книжки з елементарними логічними, стилістичними, орфографічними помилками.
Якщо книжка містить наукові відомості, то переконайтеся у їх достовірності, оскільки існують навіть енциклопедії, де павука відносять до комах (це окремий ряд павукоподібних), а пінгвіна «селять» на північному Полюсі. «Будинком» для пінгвінів, крім Антарктиди, стали: Нова Зеландія; Австралія (південь); Південна Америка (західне узбережжя); південь Африки; Галапагоські острови, розташовані, між іншим, ближче до екватора.
Ілюстрації теж мають бути високохудожніми, за стилем виконання відповідати змісту твору, його основній ідеї. Не женіться за надто яскравими ілюстраціями. Вони спочатку приваблюють, а потім стомлюють малят. Надмірна декоративність малюнків може зашкодити їхній пізнавальній цінності (так яскраво-червона корова викликає подив, та навіть протест у маленького читача). Дошкільнята хочуть вірити в зображене і вважають, що так, як намальовано, має бути насправді. Ось чому дитяча книжкова ілюстрація потребує ретельної предметної та психологічної виразності, реалістичності зображень. Досвідчені художники малюють для малят м’якими барвами, враховуючи особливості їхнього несформованого зорового апарату.
Небезпечним для зору дошкільнят є також глянцевий (блискучий) папір, який на жаль, останнім часом часто використовують у книгодрукуванні.
Надавайте дитині відкритий доступ до книги.
Разом читайте, слухайте та обговорюйте казки.
Подавайте дітям добрий приклад: пропонуйте їй самостійно обирати книгу для читання.
За словами В. О. Сухомлинського «читання книг - стежина, якою вмілий, розумний, вихователь знаходить шлях до серця дитини». |