Сайт Ірини Терещенко,
методиста Славутицького міського методичного центру
Методичне асорті
Меню сайту

Категорії
Консультації [2]
Адаптовані програми [22]
З досвіду роботи вихователів-методистів [1]

Сайт журналу

Форма входу


Наш журнал

дошкільне містечко


Музика

Мої посібники

енергозбереження

календарні свята

абетка


Хмаринка тегів

Пошук

Ми на карті

Друзі сайту

ДНЗ № 1 "Калинка"

ДНЗ "ЦРД"

ДНЗ № 4 "Марите"

ДНЗ № 5 "Джерельце"

ДНЗ № 6 "Крунк"

ДНЗ № 8 "Теремок"


Блог Асоціації

Свята України
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 11:39

Головна » Статті » Доробки педагогів » Адаптовані програми

Адаптована програма роботи студії «Казка» (комунікативно-мовленнєвий напрямок) для дітей старшого дошкільного віку

Укладач: Кондратенко Наталія Сергіївна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 1 «Калинка».

Пояснювальна записка

Пріоритетним напрямом у роботі колективу нашого дитячого садка - є поетапне формування та розвиток творчих здібностей дошкільнят.

Для вирішення завдань цього напряму створено студію «Казка», метою якої є виховання творчої особистості через театральну діяльність.

Одним з найкращих засобів розвитку творчої особистості в дошкільнят є комунікативно-мовленнєва діяльність. Вона сприяє естетичному вихованню дітей, розвиває вміння бачити, чути, розуміти красу слова, дії, прилучає їх до творчості.

Формування знань з комунікативно - мовленнєвого розвитку проводимо відповідно до вимог Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».

У процесі комунікативно-мовленнєвої діяльності діти дізнаються про жанрові, композиційні, мовні особливості літературних та фольклорних творів; збагачується мовленнєвий досвід дітей, розвивається зв'язне мовлення, збагачується й уточнюється словник - у процесі засвоєння і відтворення текстів. Передбачена адаптованою програмою система роботи дає дітям змогу розвивати бажання працювати над авторською та народною казкою, віршем, оповіданням, створювати на основі даного тексту свою казку (на новий лад). Познайомитись з театральними ляльками з «живими руками», засвоїти мову жестів та рухів, набути вміння творчо перевтілюватися.

Протягом періоду навчання в студії діти навчаються самостійно створювати власні казки методом моделювання, за малюнками, складати сюжетну розповідь за структурно-логічною схемою та опорними словами, розігрувати їх у іграх - драматизаціях, інсценізаціях.

Під час занять діти вчаться розуміти зміст гумористичних творів, прислів'в, приказок; розповідати знайомі казки з елементами обігрування. За допомогою ігор «Пошук порівнянь», «Заборонене слово», «Малювання зі слів» (додаток) діти вчаться складати загадки. Після читання художніх та поетичних творів пропонуємо дітям намалювати улюблених героїв казки, відгадки на загадки, виконати завдання «Олівця-малювця».

У роботі з казкою застосовуємо такі ігрові завдання: переплутати сюжет і героїв, а дітям запропонувати «виплутатися» із ситуації, яка склалася; змінити характер героя - як буде казка мовитися; ввести нового героя в знайому казку; придумати інший кінець казки «Рукавичка»; придумати інший хід подій у казці «Лисичка і Журавель».

Відповідно до теми заняття проводимо імітаційно-ігрові вправи. Наприклад^ «Покажи, як ходить гарбуз», «Перетворення на важку дощову хмару», за казкою В.О. Сухомлинського «Як коту соромно стало» діти виконують вправу «Німе кіно» тощо.

Під час проведення гурткової роботи теми, послідовність їх вивчення, розширення та ущільнення освітнього матеріалу може бути змінено.

Проводиться робота з дітьми у центрі «Творча майстерня», тут вони власноруч та за допомогою вихователя виготовляють елементи костюмів, декорацій, необхідні атрибути.

Для організації занять в студії за їхнім бажанням необхідне повне взаєморозуміння з батьками. Для планування та проведення роботи з батьками пропонуємо анкету. Питання для анкети викликають батьків на відверту розмову, допомагають знайти потрібне рішення проблем творчого розвитку дітей.

Структура адаптованої програми містить тематичний та календарний плани роботи.

Тематичний план розрахований по кількості занять в годинах на місяць на запропоновану тему. Календарний план роботи містить план занять на кожний місяць.

Організація та зміст роботи:

1. Заняття гуртка в старшому дошкільному віці триває -

ЗО хвилин, проводиться один раз на тиждень, у другій половині дня.

2. До гуртка залучаються діти, які виявляють позитивне ставлення до літературно-мовленнєвої та театралізованої діяльності.

3. Основні етапи навчання дітей:

• знайомство з творами художньої літератури;

• вивчення певного твору;

• технічний етап (імітаційно-ігрові вправи);

• творчий етап;

• драматизація.

4. На заняттях використовуються вправи:

• на розвиток уяви та мислення;

• літературно-мовленнєві;

• на виразність мовлення;

• творчі мовленнєві завдання.

Мета

Гармонізувати взаємодію дітей з однолітками під час творчої діяльності за змістом художнього твору та ігор-драматизацій.

Учити слухати: чути співбесідника, висловлювати власне судження, ставити запитання, робити умовисновки.

Завдання

Дізнаватися про жанрові, композиційні, мовні особливості літературних та фольклорних творів (казок, оповідань, віршів).

Ознайомлювати з особливостями образного мовлення, значенням образних слів та виразів.

Вчити творчо перевтілюватися в образ персонажів, розігрувати сюжети добре знайомих казок, спонукати складати нові казки, використовуючи відомих казкових персонажів, змінюючі їхні характери, виразно і з гумором виконувати ролі.

Підтримувати прагнення самостійно шукати виражальні засоби для створення образу персонажа за допомогою рухів, міміки, жестів, мовної інтонації: голосом відтворювати почуття радості, суму, тривоги.

Розвивати творчу самостійність дітей у створенні художніх образів за допомогою ігрових, пісенних та танцювальних імпровізацій.

Вчити виготовляти деталі костюмів, атрибути, декорації.

Заохочувати дітей брати участь у святах, використовуючи свої навички та вміння набуті на заняттях.

Повний текст програми ви зможете замовити у автора.

Контактна інформація: e-mail: kalinkaslav@ukr.net

07101, м. Славутич, Київська область, Ленінградський квартал, б. 6,

дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 1 «Калинка»

WEB-сайт: http:// slavdnz1.at.ua/

 

 

 

Категорія: Адаптовані програми | Додав: методист (23.02.2013) | Автор: Кондратенко Наталія Сергіївна
Переглядів: 1795 | Теги: адаптована програма | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Сайт методиста Терещенко Ірини © 2024
Конструктор сайтів - uCoz