Сайт Ірини Терещенко,
методиста Славутицького міського методичного центру
Методичне асорті
Меню сайту

Категорії
Консультації [2]
Адаптовані програми [22]
З досвіду роботи вихователів-методистів [1]

Сайт журналу

Форма входу


Наш журнал

дошкільне містечко


Музика

Мої посібники

енергозбереження

календарні свята

абетка


Хмаринка тегів

Пошук

Ми на карті

Друзі сайту

ДНЗ № 1 "Калинка"

ДНЗ "ЦРД"

ДНЗ № 4 "Марите"

ДНЗ № 5 "Джерельце"

ДНЗ № 6 "Крунк"

ДНЗ № 8 "Теремок"


Блог Асоціації

Свята України
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 14:00

Головна » Статті » Доробки педагогів » Адаптовані програми

Адаптована програма для дітей зі зниженим зором "Зустріч добрих чарівників"

Укладач: Кокорєва Лариса Володимирівна, вихователь І кваліфікаційної категорії, зі званням "Старший вихователь” у групі для дітей зі зниженим зором ДНЗ№ 6 «Крунк»

Пояснювальна записка. Гармонійний розвиток дитини – основа формування майбутньої особистості. Він залежить від успішного вирішення багатьох виховних завдань, серед яких особливе місце посідають питання морального та естетичного виховання. Як вважає педагог і науковець Н.О. Ветлугіна, поняття етики та естетики у педагогічному процесі завжди тісно пов’язані.

Дійсно, не можна навчити дитину правдивості, добру без формування у неї понять "красиве” та "некрасиве”, "істинне” і "хибне”, не можна навчити дитину прагнути захищати правду, добро, не сформувавши у неї емоційний протест проти зла та неправди, уміння оцінити прекрасне та добре в природі та людях.

У цьому процесі важливим є естетичний вплив літератури. Вона здатна (за Т.Г. Козаковою) збуджувати та виховувати глибокі людські емоції та почуття. Використовуючи різні види літературної творчості, можна успішно впливати на формування особистості дитини з самого раннього віку, вкладаючи їй в душу паростки прекрасного і доброго, розвиваючи її уяву, фантазію, мовлення, прагнення до творчості. Виховуючи у дітей почуття прекрасного, формуючи у них перші моральні уявлення, слід намагатися перш за все сформувати у них власне ставлення до того чи іншого явища дійсності. Саме формування власного ставлення об’єднає  моральне та естетичне виховання.

Все починається, відбувається і закінчується у сфері людських відносин та стосунків. Дотримання норм етики і моралі є однією з найгостріших проблем сучасного життя. Тому в нашому місті був створений Кодекс етики, честі, порядності, добросовісного та ефективного управління Славутицької територіальної громади.

Метою впровадження Кодексу є створення добротних і якісних умов життя, зміцнення доброзичливих взаємин славутичан, здійснення добросовісного і ефективного управління міською владою.

У другому розділі Кодексу зосереджується увага на важливості дотримання морально-етичних цінностей життєдіяльності громади, що є  святим, невід'ємним від життя обов'язком жителів міста. Серед загальнолюдських цінностей виділено ті, без яких автори не вважають життя повноцінним, а саме: людяність, патріотизм, духовність, культура людських взаємин, чесність, ефективність, відповідальність.

 Тому при створенні тематичного та календарного планів гуртка була приділена увага таким основним правилам життя в суспільстві:

- Будь доброзичливим та вихованим ("Ввічливий і чемний – усім приємний” – молодший вік, "День народження Оксанки” - старший вік);

- Шануй працю інших ("Діло майстра величає”, "Що не вдягну, все мені личить” - молодший вік, "Шануй батька й неньку – буде тобі скрізь гладенько” – молодший вік);

- Будь здоровим! ("Десять пальців – помагайців” - молодший вік);

- Добру справу щодня! ("З добрими людьми завжди згоди можна найти”, "Однією рукою вузла не зав`яжеш” - старший вік);

- Дружи! ("Без друга в житті туго”, "Моя друга домівка” - молодший вік, "Людина без друзів, як дерево без коріння” - старший вік);

- Будь милосердний ("Життя дається для добрих справ” - молодший вік, "Що посієш, те й пожнеш” - старший вік);

- Зберігай оптимізм ("На бога сподівайся, а сам руки не опускай” - старший вік);

- Поважай батьків, старших ("Шануй батька й неньку – буде тобі скрізь гладенько” - молодший вік);

        - Піклуйся про чистоту свого міста ("Як швидко літо промайнуло” - старший вік).

Організація навчально-виховного процесу у дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту” і спрямована на реалізацію основних завдань дошкільного навчального закладу. Зміст навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі реалізується відповідно Базової програми розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі”. Зміст корекційно-виховного процесу в групах для дітей зі зниженим зором визначається в Навчально-виховних програмах та методичних рекомендаціях для спеціальних дошкільних закладів для дітей з вадами зору і реалізується із врахуванням своєрідності розвитку таких дітей і формування їх пізнавальної діяльності. Гуртки (студії, секції) є додатковою організаційною формою освітнього і корекційного процесу, і можуть мати різне профільне спрямування. Заняття гуртків проводяться у другій половині дня, у час, відведений для ігор та самостійної художньої діяльності дітей.

Гурток "Зустріч добрих чарівників” організовується на основі урахування інтересів та здібностей вихованців зі зниженим зором, створений для дітей дошкільного віку 4-6 років. Робота гуртка строїться по лінійному принципу, від простого до складного. Основними напрямками роботи гуртка є етичні бесіди, ігри, вікторини, добірки художніх творів морально-етичного змісту. Відбір дітей до гуртка відбувається на основі їх власного бажання або небажання додатково займатись в ньому. Ефективність цих занять забезпечується на основі вдалого поєднання художнього слова, музики і образотворчої діяльності, їх взаємного впливу, взаємного збагачення. Крім того особливого значення набуває й корекційний зміст занять, адже діти зі зниженим зором під час них зможуть отримати додаткове корисне зорове навантаження відповідно до встановлених діагнозів. Під час цих занять в невимушеній атмосфері діти зі зниженим зором набувають перші навички правильного відображення оточуючої дійсності, уточнюють свої знання з етики та естетики. При цьому мають враховуватись офтальмологічні рекомендації для організації  діяльності дітей.

Адаптована програма гуртка містить інформацію про мету і завдання його роботи, структуру і опис очікуваних результатів, тематичний і календарний плани роботи. До додаткових елементів програми увійшли план методичної роботи керівника гуртка, перелік екскурсій, літературних і музичних творів, план участі в виставках загальносадового та міського рівнів, спеціальні рекомендації по обладнанню та проведенню занять гуртка, дитячий глосарій, список літератури.

Мета роботи гуртка

Систематичне пояснення дітям норм загальнолюдської моралі, допомогти їм у розумінні морального досвіду, у формуванні суспільної думки. Паралельно з вивченням етики доцільно розвивати в дитині почуття краси та гармонії, формувати її естетичну свідомість, вимогливість до своєї зовнішності.

Основні завдання

·        Ознайомлення дітей з основами морального та естетичного виховання;

·        Надання початкових моральних понять, як основу для подальшого формування ціннісних орієнтацій;

·        Продовження формування вмінь, навичок, звичок культурної поведінки;

·        Формування правильних взаємовідношень між дітьми;

·        Забезпечити подальший розвиток самостійності;

·        Зміцнити любов до сім`ї, до близьких;

·        Виховувати почуття поваги та вдячності до людей;

·        Формування початку колективних взаємовідношень;

·        Виховувати бажання милуватися пейзажами рідної природи, висловлювати свої враження.

·        Виховувати у дітей почуття прекрасного з допомогою музики, літературних творів, творів художників.

·        Формувати навички культури мовлення;

·        Формування власного ставлення до того чи іншого явища дійсності;

·        Розвивати уяву, фантазію, мовлення, прагнення до творчості.

Структура програми

Програма побудована для дітей молодшого старшого дошкільного віку і передбачає заняття-бесіди, екскурсії, вікторини, доручення, ігри (с/р, дидактичні, музично-рухливі, рухливі); заучування, читання, драматизація та переказ художніх творів; заняття з малювання та ручного труда. Структура адаптованої програми містить тематичний та календарний план роботи. Тематичний план розрахований по кількості годин на навчальний рік, тривалість одного заняття для дітей молодшого віку - 20 хв. один раз на тиждень; для дітей старшого віку – 30 хв. один раз на тиждень. Кількість занять на навчальний рік 36. Загалом об' єм програми складає 28,8 навчальних годин на два роки.

Методичні рекомендації

Програма може використовуватись для організації занять гуртка з соціально-морального розвитку дитини з урахуванням всіх сфер життєдіяльності за Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі”, в дошкільних закладах освіти в групах для дітей з вадами зору. Заняття гуртка може проводити вихователь або тифлопедагог. Завдання і зміст програми подано на основі послідовності, систематичності, ускладнення відповідно до зростання вікових можливостей дітей, розвитку інтересів та індивідуальних нахилів та з врахуванням офтальмологічних рекомендацій. У доборі форм і методів організації роботи керівник може проявляти власну ініціативу, творчість і самостійний пошук. Основною формою роботи гуртка є заняття різного типу та виду, які проводяться один раз на тиждень згідно із загальносадовим розкладом. Додатковою формою роботи є різноманітні екскурсії. Найдоцільніше планувати проведення гурткової роботи у другій половині дня (до вечері). Оптимальна наповнюваність гурткової групи - до 10-12 осіб на одному занятті.

Повний текст програми ви зможете замовити у автора.

Контактна інформація: e-mail: krunk-6@yandex.ru

07101, м.Славутич, Київська область, Єреванський квартал, б.14 

Дошкільний навчальний заклад № 6 «Крунк» комбінованого типу

Категорія: Адаптовані програми | Додав: Яна (19.02.2013) | Автор: Кокорєва Лариса Володимирівна
Переглядів: 856 | Теги: адаптована програма | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Сайт методиста Терещенко Ірини © 2024
Конструктор сайтів - uCoz