Укладач: Примак Ольга Миколаївна, інструктор із фізичної культури дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 5 «Джерельце» (2012 р.)
Пояснювальна записка
Одне з основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» - збереження та зміцнення фізичного, психічного та духовного здоров’я дитини.
У процесі життєдіяльності дітей у дошкільних навчальних закладах використовується комплекс різних засобів: фізичні вправи, природне середовище, гігієнічні чинники. В нашому дитячому садочку, окрім занять з фізичної культури, проводяться заняття з плавання, що є унікальним засобом впливу на організм дитини, вдосконалення рухів, розвиток фізичної витривалості, самостійності, наполегливості тощо.
З усього розмаїття засобів впливу на організм дитини плавання має унікальне значення: рух у воді зміцнює нервову, серцево-судинну і дихальну системи, формує правильну поставу, сприяє гармонійному розвитку фізичних якостей, підвищує опірність захворюванням, дарує позитивні емоції.
У воді зменшується статичне напруження тіла, зменшується навантаження на дитячий хребет. Плавання сприятливо впливає на зміцнення хребта, формування правильної постави, а активний рух ніг у воді у безопорному положенні зміцнює ступні дитини і запобігає розвитку плоскостопості.
Постійні заняття плаванням загартовують дитячий організм: вдосконалюється механізм терморегуляції, покращується адаптація до різних змін у навколишньому середовищі.
Одночасно з навчанням плаванню дітям прищеплюються вміння та навички самообслуговування, що дуже важливо для їх виховання.
Плавання благодійно впливає не тільки на фізичний розвиток дитини, але й на формування особистості. Заняття з плавання розвивають такі риси особистості, як цілеспрямованість, рішучість, наполегливість, сміливість, дисциплінованість, вміння діяти в колективі, виявляти самостійність.
Актуальність створення інноваційної парціальної програми з плавання для дітей віком від 2 до 7 років «Дельфінятка» обумовлена тим, що дана програми реалізує:
навчальну мету, яка полягає у:
· ознайомленні з водним середовищем;
· навчанні диханню з видихом у воду;
· навчанні статичному плаванню;
· навчанні ковзанню у воді;
· навчанні відповідних рухів рук і ніг;
· навчанні плаванню способом кроль.
Розвивальну мету, яка полягає у:
· розвитку основних фізичних якостей (витривалість, сила, спритність тощо);
· розвитку рухових здібностей, формування стійких рухових навичок і вмінь;
· отримані основних знань про плавання, як засіб зміцнення здоров’я та формування здорового способу життя.
Виховну мету, яка полягає у:
· вихованні у дітей інтересу та звички до занять плаванням;
· вихованні морально-вольових якостей особистостей, розвитку оптимістичного ставлення до труднощів;
· вихованні позитивних емоцій, товариськості або дружелюбності, колективізму.
Основні завдання програми
· Збереження і зміцнення здоров’я дітей, проведення профілактичної роботи, оздоровчих заходів, використання інноваційних оздоровчих методик та технологій.
· Забезпечення повноцінного фізичного розвитку дитини, залучення до рухової культури, розвиток у дитини інтересу до різних видів спорту, формування в дошкільника позиції творця свого здоров’я і здоров’я тих, хто оточує, спрямованості до самовдосконалення, розвиток упевненості в своїх силах, виховання вольових якостей.
Спадкоємність і взаємозв’язок сімейного і суспільного виховання.
Повний текст програми ви зможете замовити у автора.
Контактна інформація: e-mail: dnz_5@mail.ru
07101, м. Славутич, Київська область, Київський квартал, б. 15,
дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 5 «Джерельце»
WEB-сайт: http://slavdnz5.at.ua/
|