Сайт Ірини Терещенко,
методиста Славутицького міського методичного центру
Меню сайту

Форма входу


Наш журнал


Музика

Хмаринка тегів

Пошук

Друзі сайту

ДНЗ № 1 "Калинка"

ДНЗ "ЦРД"

ДНЗ № 4 "Марите"

ДНЗ № 5 "Джерельце"

ДНЗ № 6 "Крунк"

ДНЗ № 8 "Теремок"


Календар
«  Липень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Свята України
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Статистика

Онлайн всього: 0
Гостей: 0
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.10.2014, 21:14

Головна » 2013 » Липень » 19 » Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про дошкільну освіту" (щодо запровадження інклюзивної дошкільної освіти)
16:46
Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про дошкільну освіту" (щодо запровадження інклюзивної дошкільної освіти)

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про дошкільну освіту" (щодо запровадження інклюзивної дошкільної освіти) 


Проект
вноситься народним депутатом України
Мірошниченком Ю.Р. (№ 037)

ЗАКОН УКРАЇНИ
"Про внесення змін до Закону України "Про дошкільну освіту”
(щодо запровадження інклюзивної дошкільної освіти)
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
1. Внести до Закону України "Про дошкільну освіту” (Відомості Верховної Ради України, 2001, № 49, ст. 259) такі зміни:
1) абзац 2 частини першої статті 2 після слів "забезпечення прав дитини” доповнити словами "у тому числі з особливими освітніми потребами”;
2) частину другу статті 3 доповнити новим абзацом шостим такого змісту:
"забезпечує та гарантує реалізацію права кожної дитини дошкільного віку з особливими освітніми потребами на доступну і безоплатну дошкільну освіту з урахуванням її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей та у тій формі, яка для неї є найбільш адекватною та оптимальною.”;
3) у статті 4:
а) абзац 2 частини другої після слів "дитини дошкільного віку” доповнити словами "у тому числі з особливими освітніми потребами”;
б) у частині третій слова "Дошкільний вік – базовий етап” замінити словами "Вік немовляти, ранній вік, дошкільний вік – базові етапи”;
в) частину четверту викласти у такій редакції:
"4. Вікова періодизація:
немовляти (до 1 року);
ранній вік (від 1 до 3 років);
дошкільний вік (від 3 до 6 (7) років):
молодший дошкільний (від 3 до 4 років);
середній дошкільний (від 4 до 5 років);
старший дошкільний (від 5 до 6 (7) років).”;
г) доповнити новою частиною п’ятою такого змісту:
"5. За письмовою заявою батьків або осіб, які їх замінюють, дитина з особливими освітніми потребами може перебувати у дошкільному навчальному закладі більш тривалий строк.”;

4) статтю 8 доповнити новою частиною четвертою такого змісту:
"4. За письмовою заявою батьків або осіб, які їх замінюють, дошкільний навчальний заклад забезпечує доступ до навчально-виховного процесу помічника дитини з особливими освітніми потребами з урахуванням виконання вимог санітарного законодавства.”;
5) у статті 9:
а) частину 1 після слів "майнового стану” доповнити словами "стану здоров’я”;
б) частину другу доповнити новим абзацом другим такого змісту:
"Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти стосовно дітей з особливим потребами забезпечується з урахуванням їх задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей та у тій формі, яка для кожної дитини є найбільш адекватною та оптимальною.”;
в) частину 5 після слова "дитина” доповнити словами "у тому числі з особливими освітніми потребами”;
6) у статті 11:
а) частину 3 викласти у такій редакції:
"3. Дошкільний навчальний заклад, заснований на приватній формі власності (у тому числі корпоративний приватний дошкільний навчальний заклад, заснований на приватній власності суб’єкта господарювання – юридичної особи, та дошкільний навчальний заклад, заснований фізичною особою), здійснює свою діяльність за наявності ліцензії на право надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти, виданої у встановленому законодавством України порядку.”;
б) абзац другий частини 4 викласти у такій редакції:
"За письмовою заявою батьків або осіб, які їх замінюють, дошкільний навчальний заклад встановлює гнучкий режим роботи, який передбачає організацію різнотривалого, у тому числі короткотривалого та цілодобового перебування дітей, а також чергові групи у вихідні, неробочі та святкові дні.”;
7) у статті 12:
а) абзац п’ятий частини 1 доповнити двома новими реченнями такого змісту:
"Спеціальні дошкільні навчальні заклади функціонують для дітей з порушеннями слуху, зору, мови, опорно-рухового апарату, інтелекту, затримкою психічного розвитку, розладами аутичного спектра. Санаторні дошкільні навчальні заклади функціонують для дітей з ранніми проявами туберкульозної інфекції, малими формами туберкульозу, хронічними неспецифічними захворюваннями органів дихання, серцево-судинної, ендокринної систем, хворобами органів травлення, психоневрологічними захворюваннями”;
б) абзац перший частини 3 викласти у такій редакції:
"3. Для задоволення освітніх потреб громадян дошкільний навчальний заклад може входити до складу навчально-виховного комплексу "дошкільний навчальний заклад – школа” або до складу об’єднання з іншими навчальними закладами.”;
в) абзац другий частини 3 після слів "загальноосвітніх санаторних школах (школах-інтернатах)” доповнити словами "навчально-реабілітаційних центрах”;
г) частину 3 доповнити новим абзацом п’ятим такого змісту:
"З метою забезпечення права на освіту дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами у дошкільних навчальних закладах створюються інклюзивні та/або спеціальні групи.”;
8) доповнити Закон новою статтею 13-1 такого змісту:
"Стаття 13-1. Прийом дітей у дошкільні навчальні заклади
1. Прийом дітей до дошкільного навчального закладу здійснюється керівником протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком дільничного педіатра чи сімейного лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження.
2. Вибір дошкільного навчального закладу (ясел-садка) компенсуючого типу чи групи з інклюзивним навчанням дошкільного навчального закладу загального розвитку для дитини з особливими освітніми потребами здійснюється батьками або особами, які їх замінюють, на підставі переліку рекомендованих дошкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, який формується для конкретної дитини психолого-медико-педагогічною консультацією.
Діяльність психолого-медико-педагогічної консультації регламентується Положенням про психолого-медико-педагогічну консультацію, затвердженим спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки та спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі охорони здоров’я.”;
9) у статті 14:
а) частину 1 викласти у такій редакції:
"1. Групи у дошкільному навчальному закладі комплектуються, як правило, за віковою ознакою.”;
б) частину 2 доповнити новими абзацами восьмим-дев’ятим такого змісту:
"інклюзивні – до 15 осіб (з них – не більше трьох дітей з особливими освітніми потребами);
спеціальні – від 6 до 12 осіб з особливими освітніми потребами (залежно від нозологічної форми).”;
10) у статті 16:
а) частину 2 доповнити новим абзацом другим такого змісту:
"У селах, селищах, де відсутні спеціально збудовані окремі приміщення, дошкільні навчальні заклади (групи) можуть відкриватися на базі загальноосвітніх навчальних закладів з правом безоплатного користування приміщеннями, обладнанням або у пристосованих приміщеннях та за умови дотримання санітарного законодавства.”;
б) абзац перший частини 5 викласти в такій редакції:
"5. Вивільнені приміщення ліквідованих державних та комунальних дошкільних навчальних закладів та тих, що призупинили свою діяльність без зняття з Державного реєстру навчальних закладів, використовуються виключно для роботи з дітьми дошкільного віку.”;
11) у частині першій статті 18:
а) абзац другий після слова "дітьми” доповнити словами "у тому числі з особливими освітніми потребами”;
б) абзац п’ятий після слів "дошкільних навчальних закладів” доповнити словами "незалежно від підпорядкування, типів та форми власності”;
12) у статті 19:
а) частину 1 доповнити новим абзацом дев’ятим такого змісту:
"формує державне замовлення на розробку та придбання програмно-методичного забезпечення, посібників та дитячої літератури, засобів навчально-розвивальної та корекційно-реабілітаційної роботи, а також контролює їх надходження до навчальних закладів системи дошкільної освіти;”;
У зв’язку з цим абзац дев’ятий вважати абзацом десятим;
б) абзац шостий частини 2 викласти у такій редакції:
"створюють умови з урахуванням задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей дітей з особливими освітніми потребами для здобуття ними дошкільної освіти у формі, яка для них є найбільш адекватною і оптимальною;”;
в) частину другу доповнити новим абзацом сьомим такого змісту:
"за письмовими заявами батьків або осіб, які їх замінюють, відкривають для дітей з особливими освітніми потребами інклюзивні та/або спеціальні групи у дошкільних навчальних закладах різних типів;”;
у зв’язку з цим абзаци 7-13 вважати відповідно абзацами 8-14;
13) у частині другій статті 20:
а) друге речення абзацу другого викласти у такій редакції:
"До складу педагогічної ради дошкільного навчального закладу можуть входити голови батьківських комітетів, методист зі спеціальної освіти, помічник дитини з особливими освітніми потребами, фізичні особи, які надають освітні послуги у сфері дошкільної освіти за наявності ліцензії.”;
б) абзац 6 після слів "по кожній віковій групі” доповнити словами "у тому числі в інклюзивних групах”;
в) доповнити новим абзацом дванадцятим такого змісту:
"затверджує індивідуальні освітні програми дітей з особливими освітніми потребами та заслуховує звіти педагогічних працівників щодо їх виконання;”;
у зв’язку з цим абзаци 12-16 вважати відповідно абзацами 13-17;
14) абзац 2 частини першої статті 22 доповнити новим реченням такого змісту:
"Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти стосовно дітей з особливим потребами забезпечується з урахуванням їх задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей та у тій формі, яка для кожної дитини є найбільш адекватною та оптимальною.”;
15) частини другу-третю статті 23 викласти у такій редакції:
"2. Дошкільна освіта здійснюється у межах Базового компонента дошкільної освіти за програмами та навчально-методичними посібниками, затвердженими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
3. Здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами, здійснюється за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Базового компонента дошкільної освіти та затвердженими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.”;
16) частину третю статті 24 після слів "План роботи приватного дошкільного навчального закладу” доповнити словами "заснованого юридичними та/або фізичними особами”;
17) абзаци 2 і 3 частини першої статті 26 доповнити словами "у тому числі для інклюзивного навчання”;
18) у частині першій статті 27:
а) абзац 2 після слова "учні” доповнити словами "у тому числі діти з особливими освітніми потребами”;
б) абзац 3 після слова "вихователі-методисти” доповнити словами " методисти зі спеціальної освіти”, а після слова "вчителі-логопеди” доповнити словами "асистенти вихователя”;
в) доповнити новим абзацом 7 такого змісту:
"помічники дитини з особливими освітніми потребами;”;
у зв’язку з цим абзаци 7-8 вважати відповідно абзацами 8-9;
19) абзац 1 частини другої статті 28 після слова "дитина” доповнити словами "у тому числі з особливими освітніми потребами”;
20) у частині третій статті 30:
а) абзац 5 після слів "компенсуючого типу” доповнити словами " або практичного психолога, який безпосередньо працює з дітьми з особливими освітніми потребами,”;
б) абзац 9 після слова "вихователя-методиста” доповнити словами "(методиста зі спеціальної освіти)”;
21) абзац 1 частини третьої та абзац 1 частини четвертої статті 31 після слів "заступника керівника” доповнити словами "вихователя-методиста”;
22) у статті 33:
а) у частині першій слова "дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації” замінити словами " дітей з особливими освітніми потребами”;
б) частини 4-5 викласти у такій редакції:
"4. Дітям з особливими освітніми потребами гарантовано право на відвідування державних і комунальних дошкільних навчальних закладів різних типів, їх утримання у цих закладах за рахунок держави, створення безперешкодного доступу до них, відповідного середовища та гнучкого режиму роботи.
5. Діти з особливими освітніми потребами забезпечуються необхідними їм засобами пересування, протезування, орієнтації і сприйняття інформації та індивідуальними засобами альтернативної комунікації за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.”;
23) частину першу статті 36 доповнити новим абзацом шостим такого змісту:
"самостійно виконувати функцію помічника дитини з особливими освітніми потребами або визначати особу, яка буде здійснювати зазначену функцію на підставі укладеного з ними цивільного договору.”.
24) у тексті Закону:
а) слова "директор (завідуючий)” в усіх відмінках замінити відповідно словом "директор”;
б) слова "діти, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку” в усіх відмінках замінити відповідно словами "діти з особливими освітніми потребами”.
ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня опублікування цього Закону привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом, а також забезпечити приведення нормативно-правових актів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у відповідність із цим Законом.

Голова Верховної Ради
України В. РИБАК
Переглядів: 181 | Додав: методист | Теги: оголошення | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email:
Код *:
Сайт методиста Терещенко Ірини © 2014
Конструктор сайтів - uCoz