Сайт Ірини Терещенко,
методиста Славутицького міського методичного центру
Меню сайту

Сайт журналу

Форма входу


Наш журнал

дошкільне містечко


Музика

Мої посібники

енергозбереження

календарні свята

абетка


Хмаринка тегів

Пошук

Ми на карті

Друзі сайту

ДНЗ № 1 "Калинка"

ДНЗ "ЦРД"

ДНЗ № 4 "Марите"

ДНЗ № 5 "Джерельце"

ДНЗ № 6 "Крунк"

ДНЗ № 8 "Теремок"


Блог Асоціації

Календар
«  Липень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Свята України
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.04.2024, 06:01

Головна » 2013 » Липень » 10 » На розгляд МОН подано «Посібник із організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»
06:17
На розгляд МОН подано «Посібник із організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»

  На розгляд Міністерства освіти і науки України подано «Посібник із організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» (далі — Посібник), який розроблено з урахуванням вимог чинного законодавства та досвіду роботи працівників дошкільних навчальних закладів, органів управління освітою міст Києва, Вінниці, а також Сумської та Хмельницької областей.

Посібник розрахований на працівників дошкільних навчальних закладів, органів управління освітою, які займаються організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, а також працівників контролюючих органів, які здійснюють перевірку стану харчування дітей у дошкільних навчальних закладах.

Посібник містить 13 розділів, у кожному з яких розкриті конкретні аспекти організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах. . У розділі «Загальні вимоги до організації харчування дітей» наведено обов’язки осіб, які відповідають за організацію харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, посадова інструкція для медичної сестри дошкільного закладу, робочі інструкції працівників харчоблоку дошкільного закладу. Також у цьому розділі наведено рекомендації до складання меню-вимоги.

У другому розділі «Нормативно-правові акти з організації харчування» подано витяги з нормативно-правових актів, які регулюють порядок організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах. Розділ побудовано у формі таблиці із зазначенням документа та основними його пунктами. Саме на них акцентовано увагу з метою роз’яснення ключових моментів всього процесу організації харчування дітей.

У третьому розділі до уваги користувачів запропоновано примірні двотижневі меню з підібраною відповідно до зазначених у них страв картотекою (з досвіду роботи міста Києва). Також цей розділ містить таблицю з підрахунком виконання норм харчування за кожним продуктом харчування.

Наступним розділом є «Примірні двотижневі меню». У цьому розділі наведені примірні двотижневі меню взяті також з досвіду роботи практиків різних регіонів України, зокрема з Сумської, Хмельницької областей та міст Вінниці, Києва. Примірні двотижневі меню поділено на два розділи — за триразового та чотириразового харчування дітей дошкільних навчальних закладів загального типу. Окрім того ці меню розділено по періодах — літньо-осінній та зимово-весняний періоди. Вважаємо, що така класифікація стане зручною для використання в роботі і буде основою для складання примірного двотижневого меню для конкретного дошкільного навчального закладу.

Наступний розділ «Картотека страв». У цьому розділі наведено картки-розклади страв. Їх загалом налічується близько 300. Картотека страв розподілена на холодні страви, перші страви, овочеві страви та гарніри, страви з круп та макаронів, страви з яєць, страви з сиру кисломолочного, страви з риби, страви з м’яса, страви з птиці, соуси, солодкі страви, напої, страви з тіста. Окрім того кожен із зазначених розділів поділено на підрозділи з конкретизацією видів страв, наприклад розділ «Перші страви» містить підрозділ «Борщі», «Супи» тощо, кожен з яких містить детальні картки-розклади страв із технологією їх приготування.

Оскільки посібник має практичне спрямування, то до обрахунків енергетичної цінності кожної страви, розроблення технологій приготування були залучені не лише їх розробники, а й незалежні експерти (сестри медичні дошкільних навчальних закладів).

У розділі «Норми харчування дітей» наведено:
• норми харчування у дошкільних навчальних закладах для дітей віком до одного року та старше одного року;
• норми харчування у санаторних дошкільних навчальних закладах (групах);
• норми заміни продуктів за енергоцінністю;
• норми заміни деяких продуктів;
• добові норми споживання води дітьми залежно від віку;
• рекомендовані середньодобові норми рослинної сировини у складі напоїв у ДНЗ (крім санаторних);
• розподіл продуктового набору за основними групами та видами продуктів.
Завдяки цим матеріалам, які відповідають чинному законодавству України, користувачам Посібника буде простіше визначати норми харчування (денні, місячні, на одну дитину, на усіх дітей тощо).

Важливим компонентом організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах є дотримання хімічного складу та енергетичної цінності продуктів. Адже раціональне харчування передбачає забезпечення дітей всіма необхідними вітамінами і мінералами для нормального функціонування їх організму. Тому в Посібнику подано окремий розділ, який має назву «Хімічний склад та енергетична цінність продуктів». Для працівників дошкільних навчальних закладів, які відповідають за організацію харчування, незамінними стануть рекомендації та вимоги законодавства щодо оброблення та зберігання продуктів харчування.

Наступний розділ розкриває саме ці питання і називається «Оброблення та зберігання продуктів». У ньому, зокрема, наведено:
• вимоги до зберігання, використання, реалізації продуктів харчування, продовольчої сировини і тари;
• терміни реалізації та умови зберігання продуктів, що швидко та особливо швидко псуються;
• дані про неїстівну частину продуктів харчування;
• питома вага неїстівної частини харчових продуктів при їх холодній кулінарній обробці;
• тривалість термічної обробки продуктів;
• норми втрати маси продуктів і страв при термічній обробці;
• втрати вітамінної цінності харчових продуктів, готових страв за різних способів кулінарної обробки;
• норми води та солі для варки каш;
• види термічної обробки м’яса;
• підготовка фруктів до видачі дітям;
• маса харчових продуктів у найбільш використовуваних мірах об’єму;
• визначення якості готових страв;
• визначення понять «брутто» і «нетто».

Посібник розрахований для використання працівниками дошкільних навчальних закладів загального типу. Проте оминути окремі категорії дітей не можливо. Тому є окремий розділ «Харчування дітей окремих категорій».

Корисними для працівників і батьків стануть поради щодо харчування дітей зі зниженим апетитом, основні правила харчування дітей для профілактики та лікування дисбіозу.

Важливим елементом організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах є ведення ділової документації з питань організації харчування. Тому наступний розділ названо «Ділова документація з питань організації харчування дітей». Розділ великий і вміщує в собі зразки та приклади оформлення документів, що суттєво полегшить ведення ділової документації з організації харчування у дошкільних закладах.

Незамінними для практиків стануть зразки і приклади оформлення документів таких, як:

• акт бракеражу готової продукції;

• акт приймання продуктів харчування;

• Журнал бракеражу готової продукції;
• меню-вимога на видачу продуктів харчування;
• претензійні листи тощо.

Також подано рекомендації до складання деяких наказів та їх приклади, зокрема:
• про стан харчування дітей;
• створення комісії з бракеражу продуктів харчування;
• призначення відповідальних осіб за зняття проби з готової продукції;
• організацію харчування працівників дошкільного закладу тощо.
У цьому розділі також подано зразок плану контролю за організацією харчування дітей на місяць. Окрім того подано приклади:
• визначення фактичного виходу готових страв;
• обчислення енергетичної цінності та хімічного складу курячого м’яса першої категорії.

 Для зручності у використанні та підвищення рівня фахової майстерності для користувачів подано окремі розділи «Глосарій», у якому наведені всі основні терміни і поняття, якими оперують під час організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, та «Алфавітний покажчик страв".

Переглядів: 1481 | Додав: методист | Теги: новини | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Сайт методиста Терещенко Ірини © 2024
Конструктор сайтів - uCoz