Сайт Ірини Терещенко,
методиста Славутицького міського методичного центру
Меню сайту

Оновлений сайт

Форма входу


Наш журнал

дошкільне містечко


Музика

Мої посібники

енергозбереження

календарні свята


Хмаринка тегів

Пошук

Ми на карті

Друзі сайту

ДНЗ № 1 "Калинка"

ДНЗ "ЦРД"

ДНЗ № 4 "Марите"

ДНЗ № 5 "Джерельце"

ДНЗ № 6 "Крунк"

ДНЗ № 8 "Теремок"


Мій Блог

Календар
«  Грудень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Свята України
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 21.09.2017, 03:30

Головна » 2012 » Грудень » 24 » Лялька-лікар
21:24
Лялька-лікар

 Уперше в історії української освіти проведено міжнародну інтернет-конференцію щодо здоров’язбережувальних технологій у дошкільних закладах.

Те, що в ХХІ столітті інтернет дедалі більше входить у наше життя – не дивина. Тому МОНмолодьспорту вирішило скористатися ним у такому взаємовигідному питанні, як обмін досвідом у галузі охорони здоров’я наших наймолодшеньких і подало ідею проведення першої міжнародної інтернет-конференції. Взяти участь у ній погодилися наші колеги-освітяни з Республіки Білорусь.

Інтернет-спілкування у «прямому ефірі» відбулося 18 грудня – напередодні Святого Миколая. Вже наприкінці конференції перший заступник міністра освіти Борис Жебровський слушно зауважив, що здоров’я наших дітей є найдорожчим подарунком від Святого – улюбленця і великих, і малих. Але сам Миколай навряд чи справився б, якби в питанні збереження дитячого фізичного і психологічного благополуччя йому не допомагали дорослі: педагоги, батьки, чиновники. І, звичайно, наші партнери – освітній портал «ПедПРЕСА», де кожен охочий міг спостерігати за перебігом конференції.

БІЛОРУСЬКЕ ДОШКІЛЛЯ: Є ПРОБЛЕМИ, Є І ПЕРЕМОГИ

Перший заступник міністра одразу розставив пріоритети: так, в освіті не освіта є основною, а наука, як бути здоровим. І, насамперед, зі слів Бориса Михайловича, здоровою має бути найкраща частина людства – діти.

Тієї самої думки дотримується і Галина Макаренкова – начальник управління дошкільної освіти Міністерства освіти Рес­публіки Білорусь.

– В основі здоров’язбережувальних технологій, які ми застосовуємо, лежать методики, розроблені в рамках національних наукових досліджень. Ґрунтуються вони на основах розвиваючої педагогіки і оздоровлення. Ми підходимо до цих технологій, враховуючи закономірності розвитку дитини в дошкільному віці.

Наші сусіди-білоруси зізнаються: проблеми є. Насамперед, 51 % білоруських педагогів має педагогічну освіту не дошкільного профілю. А незнання особливостей дошкільної педагогіки та психології збільшують навчальне навантаження на дитину. Багато приміщень дошкільних закладів збудовано ще в 70 – 80-х роках. А отже, треба забезпечити безпечне перебування дошкільників у цих стінах.

Зі слів пані Галини, основне, на чому робиться акцент у Білорусі в плані охорони дитячого здоров’я – допомога педагогам у створенні здоров’язбережувальних систем, забезпечення фізкультурно-оздоровчими та профілактичними заходами. Нині у країні поширені спеціальні навчальні макети, які дають можливість педагогу вдосконалювати якість медико-психолого-педагогічного супроводу кожної дитини.

– У 2012 році нам вдалося нарешті привести у відповідність норми витрат харчування на дітей, зокрема, при організації 3 – 4-разового харчування, – розповідає про освітянські досягнення наша білоруська колега. – І в цьому самому 2012 році Указом Президента Олександра Лукашенка вдосконалено медичну допомогу дітям дошкільних закладів. Нині в Білорусі функціонує 2 066 дошкільних закладів. Їх стає дедалі більше – зокрема, закладів санаторного типу. Збільшується кількість санаторних груп. Реалізується державна політика зі створення умов для дітей з особливостями психо-фізичного розвитку.

ОЗДОРОВЛЕННЯ – БЕЗ ПРИМУСУ

Українським освітянам цікаво почути своїх білоруських колег – але також є і чим поділитися.

Ольга Богініч – професор кафедри дошкільного виховання Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова, головний спеціаліст Департаменту вищої освіти МОНмолодьспорту, наголосила, що освітній процес скла­дається з трьох компонентів: навчання, виховання і розвиток. Однак базовою основою є все-таки здоров’я.

– Найперша вимога – «Не нашкодь», – вважає Ольга Богініч. – Ми повинні обирати оптимальну оздоровчу технологію, враховуючи особливості педколективу, можливості дошкільного закладу і вік дитини. Основна спрямованість здоров’язбережувальних технологій – профілактика і пропедевтика. Якщо раніше ми з вами розпочинали оздоровчі техно­логії із загартування (ризький метод, система Іванова тощо), то тепер з’явилася різноманітність, яка впроваджується в до­шкільних закладах – імунотерапія, ігротерапія, гімнастика тощо. Ці технології дуже подобаються дітям. А ще ми маємо пам’ятати, що не повинно бути примусу.

Серед інших здоров’язбережувальних технологій у дошкільників, які виділила Ольга Богініч – фіто-, арома-, вітамі­нотерапія. А є ще такі незвичні для людського вуха казко- і навіть лялькотерапія!

ДОБРЕ СТАВЛЕННЯ ДО ДРУЗІВ, ПОЗИТИВНЕ – ДО ДОРОСЛИХ

У дошкільному періоді важливим є те, аби діти пройшли так звану школу здоров’я, що дасть можливість у подальшому житті свідомо ставитися до свого здоров’я. В цьому переконана Тетяна Жиліна – головний спеціаліст відділу дошкільної та позашкільної освіти Головного управління освіти і науки виконавчого комітету Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація).

– У нас багато досягнень, але зупинимось на елементах спортивних ігор, які є цікавими тим, що дають не лише оздо­ровчий ефект, а й психологічно готують дітей, щоб потім

спокійніше переживали перемоги і поразки, – каже Тетяна Іванівна.

Зі слів Тетяни Жиліної, одним із найважливіших здоров’язбережувальних елементів у дитячому садку є плавання. Воно дає величезний гартувальний ефект, розвиває рухові здібності дитини, запобігає сколіозу та лікує його. У Києві лише близько 20 % дитсадків має басейн, але там, де він є, 80 % вихованців відвідують його регулярно. На заняття в дитсадочках приходять діти з двох років. Малюки із задоволенням опановують перші навички плавання, не бояться води. В основному плавання розглядається як гартувальна процедура, але при цьому вдосконалюється і дихальна система дошкільників. Вода дає можливість сформувати правильну поставу дитини. Українським дитсадкам є чим пишатись: до кінця навчання 100 % дітей лежать на воді, 80 % – добре плавають.

А також кияни радо поділились футбольним елементом здоров’язбережувальних технологій.

– Проведення Євро – 2012 активізувало роботу з футболом. Але ми навчали дітей футболу набагато раніше до цього, – каже Тетяна Жилі-на. – Років три тому поставили завдання: «Кожному дитсадку – футбольний м’яч». Робота щодо футболу проводиться в дитсадках у кількох напрямах – це формування уяви про гру, деякі відомості з історії футболу, фізична і технічна підготовка. У травні цього року в районних управліннях освіти оголосили проведення чемпіонатів серед дошкільників у дитсадках. Дуже багато відбулося спортивних свят, де були залучені і батьки, і діти.

А ще в київських дитсадочках роблять ставку на елементи східної гімнастики: теквондо, ушу тощо. Вони розвивають і психологічну, і фізичну складову здоров’я дошкільників, формують витримку, швидкість реакції, гнучкість, добре ставлення до своїх друзів, до дорослих, каже Тетяна Іванівна. Важливими є й елементи йоги, якими оволодівають діти.

НОУ-ХАУ? БУДЬ ЛАСКА

– Недавно ми почали застосовувати і ходіння на ходулях, – розповідає Тетяна Жиліна. – В цьому процесі, окрім позитив­ного навантаження на спину дошкільника, масажуються ще й ступні. А це чудова профілактика плоскостопості.

САУНА І СОЛЯНА ШАХТА ДЛЯ ДИТЯТКА

Своїм досвідом у царині здоров’язбережувальних технологій поділилися під час інтернет-конференції і представники з регіонів, які теж були залучені до онлайн-спілкування.

У Кривому Розі (Дніпропетровська область) можуть пишатися авторською програмою, особливістю якої є близькість дітей до природи та імітація ними рухів тварин. Після цього діти не бояться виконувати всілякі нестандартні рухи, самостійно регулюють фізичне навантаження.

Великий досвід має і Дніпродзержинськ. Для підтримання здоров’я дітям тут організовують сеанси перебування в со­ляній шахті. Також незвичною, але дієвою методикою є сауна – її починають відвідувати вже з трьох років.

Чернігівчани продемонстрували позитивний досвід збереження здоров’я дошкільників на прикладі Ніжинського дошкільного освітнього закладу № 15 «Росинка». Тут люблять іпотерапію – лікування кіньми. Вже з раннього віку дітлахи впевнено тримаються на коні. А зовсім малесеньких катають у колясці.

Запорізька область може пишатися тим, що однією з перших в Україні створювала психологічну службу і освоювала психологічний супровід в дошкільних закладах.

А в Донецькій області увага до здоров’язбережувальних технологій обумовлена екологічними особливостями цього про­мислового краю. На прикладі дошкільного закладу № 48 «Журавлик» міста Шахтарська продемонстровано програму техно­логії взаємодії з батьками. Тут створено сімейний клуб, на засіданнях якого батьки, педагоги і діти спілкуються на теми здоров’я. Ще «Журавлик» може похвалитися зимовим садом, дослідницькою лабораторією, сенсорною кімнатою, кімнатою здоров’я, бібліотекою рукотворних книг на теми здоров’я, гуртком синхронного плавання.

…Однієї години інтернет-спілкування було замало, аби поділитися досвідом здоров’язбережувальних методик – а тим більше, на міжнародному рівні. Однак наші білоруські колеги, без зайвої похвальби для українських освітян, так були вражені нашими вітчизняними технологіями, що вирішили всі напрацювання інтернет-конференції опублікувати в методичному журналі Міністерства освіти Білорусі. Українська сторона згодна проводити такі інтернет-конференції і надалі із залученням колег-освітян і з інших держав.

КРАЩЕ РАЗ ПОБАЧИТИ…

Плідне спілкування породжує корисні думки. Під час конференції було продемонстровано кілька відеоматеріалів на тему здоров’язбережувальних технологій у дошкільних закладах. На основі цього Борис Жебровський запропонував провести в 2013 році всеукраїнський конкурс на найкращий навчальний фільм про здоров’язбережувальні технології в дитячих садках. – Якщо хтось із білоруських дитсадків захоче взяти участь – ласкаво просимо! – сказав заступник міністра.

Оксана КОВТОНЮК, «Освіта України» № 52





 

Переглядів: 345 | Додав: методист | Теги: новини | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 2
1  
prof

0
2  
smile

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Сайт методиста Терещенко Ірини © 2017
Конструктор сайтів - uCoz